اپراتورها

باندپهن

باندپهن ثابت

تلفن همراه

مخابرات فضایی

February 15, 2023
9:12 چهارشنبه، 26ام بهمنماه 1401
کد خبر: 143138

اتحادیه اروپا تأثیر خرید اینمارست توسط ویسَت را بررسی می‌کند

viasat-2-770x285.jpg
 
ICTna.ir – کمیسیون اروپا تحقیقات حجیمی را درباره طرح پیشنهاد خرید اینمارست توسط ویست آغاز کرده است، چراکه نگران است که این امر ممکن است به رقابت در بازار ارتباطات ماهواره ای و به ویژه اتصال در حین پرواز آسیب برساند.
 
به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) از اینفورما، ویست از سود 7 میلیارد دلاری خود در سال 2001 پرده برداری کرد و باید از این واقعیت که اتحادیه اروپا بیش از یک سال طول کشیده است تا این معامله را بررسی کند و به این نتیجه برسد که باید کمی بیشتر به آن رسیدگی کند، ناامید و خسته باشد. حتی بر اساس استانداردهای اتحادیه اروپا، این به نظر پیشرفت ناچیزی است و تصور اینکه چگونه برای رسیدن به این نقطه نیاز به یک سال تامل و صرف وقت بوده، بسیار دشوار است.
 
مارگرت وستاگر، کمیسر مسئول سیاست رقابت در اتحادیه اروپا در این خصوص گفت: «اتصال در پرواز یک بازار نوپا و رو به رشد در اروپا است. ویست و Inmarsat دو تامین کننده پیشرو خدمات اتصال در طول پرواز هستند و برای ارائه خدمات به خطوط هوایی اروپایی با یکدیگر رقابت می کنند. با بررسی دقیق این موضوع، هدف ما این است که اطمینان حاصل کنیم که خرید اینمارست توسط Viasat منجر به قیمت‌های بالاتر و کیفیت پایین‌تر برای خدمات اتصال در پرواز در پروازهای اروپا نمی‌شود.»
 
بازار ماهواره در حال گذار است و اپراتورهای ماهواره های غیر زمین پایه وارد بازار IFC شده اند یا قصد دارند وارد آن شوند. کمیسیون قصد دارد بررسی بیشتری کند که آیا آن بازیگران جدید احتمالاً در آینده نزدیک فشار رقابتی کافی را بر واحد تجاری ادغام شده خود، اعمال خواهند کرد یا خیر.
 
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.