تلفن همراه

گوشی

February 16, 2023
18:16 پنجشنبه، 27ام بهمنماه 1401
کد خبر: 143174

قدرت گرافیکی گلکسی S23 اولترا خیره‌کننده است

زومیت به‌هنگام بررسی گلکسی S23 اولترا پیشرفتی خیره‌کننده در قدرت گرافیکی این گوشی مشاهده کرد. پرچمدار سامسونگ به گرافیک Adreno 740 مجهز است.
 
گلکسی S23 اولترا در کنار بهره‌مندی از دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی، نمایشگر باکیفیت و طراحی هیجان‌انگیز، به قوی‌ترین پردازنده‌ در بین گوشی‌های اندرویدی مجهز است. این پردازنده (نسخه‌ی تقویت‌شده‌ی Snapdragon 8 Gen 2) فاصله‌ی زیادی با قوی‌ترین پردازنده‌ی موبایلی اپل ندارد. در سال‌های قبل، پردازنده‌های اپل بسیار قوی‌تر از پردازنده‌ی گوشی‌های اندرویدی بودند.
 
گلکسی اس ۲۳ اولترا از نسخه‌ی تقویت‌شده‌ی سیستم-روی-چیپ Snapdragon 8 Gen 2 استفاده می‌کند. این تراشه در واحد CPU از یک هسته‌ی Cortex-X3 با فرکانس ۳٫۳۶ گیگاهرتز، دو هسته‌ی Cortex-A715 با فرکانس ۲٫۸ گیگاهرتز، دو هسته‌ی Cortex-A710 با فرکانس ۲٫۸ گیگاهرتز و سه هسته‌ی Cortex-A510 با فرکانس ۲٫۰ گیگاهرتز استفاده می‌کند.
 
واحد گرافیکی پردازنده‌ی پرچمدار کوالکام، Adreno 740 است که فرکانس تقویت‌شده‌ی ۷۱۹ مگاهرتز دارد و از فناوری رهگیری پرتو (Ray Tracing) پشتیبانی می‌کند. رهگیری پرتو رفتار واقعی نور را در محیط بازی شبیه‌سازی می‌کند تا جلوه‌ی بصری جذاب‌تری ارائه شود.
 
hf45.PNG
*تمامی بنچمارک‌های ذکرشده در این جدول را زومیت اجرا کرده است.
مطابق بررسی‌های زومیت، پیشرفت نسلی پردازنده‌ی گلکسی S23 اولترا خیره‌کننده است. این گوشی در پردازش‌های گرافیکی با اختلاف چشم‌گیر ۶۸ درصدی آیفون ۱۴ پرو مکس را از پیش رو برمی‌دارد؛ اما در پردازش‌های چند هسته‌ای با اختلاف هفت درصدی شکست می‌خورد. قدرت گرافیکی گلکسی S23 اولترا تقریبا دو برابر بیشتر از سایر پرچمداران اندرویدی است.
 
مواردی نظیر عمق میدان، محاسبات مبتنی‌بر اعداد ممیز شناور و تشخیص چهره صرفا به پردازنده‌ی گرافیکی اتکا نمی‌کنند، بلکه سیستم‌عامل نیز در این محاسبات دخیل است. در محاسبات این چنینی، اندروید به اندازه‌ی iOS از پردازنده‌ی گرافیکی گوشی کار نمی‌کشد.
 
تفاوت بین ساختار اندروید و iOS باعث شد پردازنده‌ی گرافیکی گوشی گلکسی S23 اولترا با اختلاف ۳۹ درصدی پشت سر پردازنده‌ی گرافیکی آیفون ۱۴ پرو مکس قرار بگیرد. مطابق بررسی‌های زومیت، آیفون تا ۶۵ درصد در وب‌گردی، بهتر عمل می‌کند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.