5G, 6G, vRAN, OpenRAN

اپراتورها

تلفن همراه

February 17, 2023
11:31 جمعه، 28ام بهمنماه 1401
کد خبر: 143177

نخستین سایت 5G زنجان افتتاح شد

مدیرکل ارتباطات، فناوری و اطلاعات استان زنجان از افتتاح نخستین سایت نسل پنجم تلفن همراه در زنجان خبر داد.
 
به گزارش روابط عمومی ارتباطات و فناوری اطلاعات استان زنجان، در جشن های چهل و چهارمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران و همزمان با نهمین روز از دهه فجر به صورت همزمان ۲۵ پروژه مرتبط با حوزه دانش بنیان و حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات در استان زنجان با اعتبار 131 میلیارد تومان که 129 میلیارد تومان از آن مربوط به پروژه های حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات است، به بهره برداری رسید.
 
حامد سرایی، در مراسم افتتاح همزمان پروژه‌های دانش بنیان، ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان این که طی سه سال گذشته حرکت و توسعه بزرگی در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات داشته‌ایم، گفت: در توسعه فناوری اطلاعات اقدامات گسترده‌ای داشته‌ایم به طوری که در این مدت، ظرفیت پهنای باند ورودی استان زنجان از ۱۰۰ گیگابیت بر ثانیه به ۲۷۰ گیگابیت بر ثانیه افزایش یافته است.
 
وی تصریح کرد: همچنین در حوزه روستایی طی سه سال گذشته ۲۵۵ روستا مشتمل بر بیش از 25 هزار خانوار و 84 هزار نفر جمعیت از دسترسی به شبکه اینترنت بهره‌مند شده‌اند.
 
سرایی به بهبود پوشش دسترسی در محور تهم و چورزق اشاره کرد و گفت: با پیگیری مجدّانه که در سه سال گذشته انجام پذیرفت بحمدالله مشکل چندین ساله نبود پوشش ارتباطی در این محور بهبود یافت.
 
سرایی اظهار کرد: در مجموع با سرمایه‌گذاری‌های مستقیم مجموعه ارتباطات و فناوری اطلاعات و سرمایه‌گذاری شرکت‌های وابسته، ۱۲۹ میلیارد تومان برای اجرای طرح‌های حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات در استان هزینه شده است که در دهه فجر ۱۴۰۱ به بهره‌برداری رسید.
 
وی به دیگر پروژه‌های قابل افتتاح حوزه ارتباطات اشاره کرد و افزود: در حوزه فناوری اطلاعات زیرساخت‌ها و زمینه‌سازی مربوطه انجام پذیرفته است.
 
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان زنجان با اشاره به اخذ موافقت توسعه اقتصاد دیجیتال در استان و توسعه زیرساخت‌های مربوطه در این زمینه، افزود: تلاش برای ایجاد زیست‌بوم فناوری اطلاعات و ارتباطات در استان با همکاری پارک های علم و فناوری و مراکز دانشگاهی در دستور کار قرار دارد، گفت: در این راستا با پارک‌ علم و فناوری استان و دانشگاه زنجان تفاهم نامه همکاری منعقد شده است و امیدوارم در سال آینده شاهد افتتاح‌های شاخص و حرکت بارزی در رابطه با توسعه فناوری واطلاعات در سایر کسب و کارها به خصوص در حوزه هوشمندسازی کشاورزی به ویژه گلخانه‌های هوشمند باشیم.
 
سرابی با اشاره به راه اندازی نخستین سایت نسل پنجم تلفن همراه در شهر زنجان تصریح کرد: با راه اندازی این سایت که از نسل پنجم تلفن همراه است کاربران می توانند تجربه دسترسی به اینترنت سیار را با سرعت و پهنای باند خیلی بالاتر و تأخیر بسیار کمتر در مقایسه با نسل های چهارم و سوم داشته باشند.
 
وی افزود: سایت نسل پنجم با سرمایه گذاری حدود 40 میلیارد ریال توسط شرکت خدمات ارتباطی ایرانسل در شهرک امیرکبیر شهر زنجان راه اندازی شده است. وی افزود بر اساس سنجش سرعت به عمل آمده از این سایت، سرعت بالای 500 مگابیت بر ثانیه از آن استخراج شد.
 
بنابه این گزارش، رییس پارک علم و فناوری استان زنجان نیز در این مراسم به راه اندازی مراکز نوآوری در شهرستان‌های ابهر، طارم و سلطانیه اشاره کرد و گفت: مرکز نوآوری خرمدره تبدیل به مرکز رشد شده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.