اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

February 17, 2023
12:00 جمعه، 28ام بهمنماه 1401
کد خبر: 143190

حجت‌الاسلام محمدی‌گلپایگانی:خطر فضای مجازی کشور را تهدید می‌کند/ پادزهر فضای مجازی را داریم

رییس دفتر رهبر معظم انقلاب اظهار داشت: فضای مجازی چیز بسیار خطرناکی است و البته پادزهر آن را داریم و پادزهر آن نماز جمعه، اعتکاف، اربعین و عاشورا است.
 
به گزارش ایلنا، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد محمدی‌گلپایگانی در مراسم افتتاح ٧ هزار میلیارد تومان طرح محرومیت زدایی با بیان اینکه امروز خطری که کشور را تهدید می‌کند، فضای مجازی است، اظهار داشت: فضای مجازی چیز بسیار خطرناکی است و البته پادزهر آن را داریم و پادزهر آن نماز جمعه، اعتکاف، اربعین و عاشورا است.
 
وی با بیان اینکه افراد در اعتکاف شبانه روز مانند باران اشک می‌ریزند و توبه می‌کنند، گفت: افراد وقتی از اعتکاف برمی‌گردند دیگر همان فرد قبل نیستند. از دیگر پادزهرها اربعین است که امسال ٢٠ میلیون نفر در این راهپیمایی شرکت کردند و شنیدم عده‌ای از مشهد به سمت کربلا را به عشق امام حسین پیاده رفتند. نکته مهم این است که در این راهپیمایی گسترده و با شکوه قطره خونی از دماغ کسی بیرون نیامد اما این سعودی‌های بی‌عرضه چه‌کردند با جمعیت ۴ میلیون نفری حجاج در آن سال ۵٠٠ حاجی بر اثر تشنگی جان باختند.
 
رییس دفتر رهبری ادامه داد: هر چه دشمن می‌بافد، پادزهر ما در اربعین و عاشورا و اعتکاف و… پنبه می‌کند و نمی‌توانند به اهداف خود برسند.
 
حجت الاسلام والمسلمین گلپایگانی با تاکید بر اینکه اگر می‌خواهید فرزندانتان دختر و پسر و نوجوان‌تان را از این خطرات بیمه کنید باید پای آنها را به مسجد و هیئت‌ها باز کنید اظهار داشت: حضور نوجوانان در مساجد و هیئت ها باعث می شوند آنها در برابر این خطرات بیمه و شکست ناپذیر باشند.
 
وی با بیان اینکه دو روز گذشته از کربلا برگشته‌ام و در این سفر به کاظمین رفتم و دیدم که جمعیت فراوان و انبوهی از مردم به حضرت موسی ابن جعفر متوسل شدند به حدی که به سختی وارد حرم توانستم شوم، گفت: این حضرت در نیشابور نمایندگی داشت که وجوهات شرعی را در نیشابور جمع آوری و در مدینه به این حضرت تحویل می‌داد. زنی تهیدست در نیشابور مبلغی ناچیزی را به نماینده حضرت موسی ابن جعفر تحویل داد و گفتند به حضرت بگویید که هرچند اینها ناچیز است اما آن را از من بپذیرد. نماینده حضرت در نیشابور این مبلغ را تحویل امام داد و امام مبلغی را به نماینده خود داد تا آن را به این زن بدهد و گفت به این زن بگو 15 روز پس از دریافت این مبلغ خواهد مرد و من در تشییع جنازه او شرکت خواهم کرد. همین اتفاق افتاد و امام در تشییع جنازه این زن شرکت کرد. و حدیثی داریم که گفته می‌شود مومنی در حین احتضار ناراحت بود و ملک الموت به او گفت از چه ناراحتی  و آن مومن گفت برای فرزندانم ناراحت هستم و عزراییل منظره‌ای از آن دنیا به این مومن نشان داد که پیغمبر و چهارده معصوم حضور دارند و حضرت علی (ع) فرمودند که این مومن از دوستان ما است  و جان آن را آسان بگیر و در احادیث آماده که حضرت علی (ع) فرموده هر کسی که بمیرد مرا خواهد دید.
 
رییس دفتر رهبری گفت: کشور ما هم یک کشور ولایی است و دیدید که مردم در راهپیمایی 22 بهمن چه می‌گفتند و چه جمعیتی در این راهپیمایی حضور داشت هرچند هر سال راهپیمایی 22 بهمن با شکوه برگزار می‌شود اما راهپیمایی امسال چیزی دیگری است. باید توجه داشت که شوخی نیست در این برف و باران پیر و جوان شهری و روستایی حضور داشتند و یک صدا فریاد می‌زدند، نوجوانان نیز در این راهپیمایی حضور داشتند که انقلاب و امام خمینی را ندیده بودند و این وضعیت قابل مقایسه با دوره پیامبر نیست. هرچند که خدا گفته است اگر حضرت محمد نبود چیزی خلق نمی‌کردم و این مخلوقات همه به یمن وجود توست اما در زمان پیامبر شرایط به این گونه نبود و مردم وقتی حضرت در حال سخنرانی بودند مکان را ترک می‌کردند. اما امروز می‌بینیم مردمی که امام را ندیده بودند و زمان انقلاب نبودند با اشتیاق در راهپیمایی حضور دارند و به این گونه فداکاری می‌کنند و این راهپیمایی 22 بهمن مشت محکمی بر دهان استکبار بود و با این راهپیمایی استکبار رسوا شد، در حالی که از هر وسیله‌ و راهی استفاده کرده بودند که مردم را گمراه کنند.
 
حجت الاسلام والمسمین محمدی گلپایگانی با بیان اینکه اموال بنیاد مستضعفان همان اموالی است که شاه خائن از مردم گرفته بود گفت: شاه و خانواده خائن آن، موقع فرار از این ایران بیش از 350 چمدان طلا و جواهر ربوند، غارت کردند و تاج شاهی را با خود برده و آنچه مانده نیم تاج است. اما نمی‌توانستند کارخانه‌ها و سایر اموال را با خود ببرند، از این رو پس از پیروزی انقلاب در سال 57 بهمن ماه 19 اسفندماه بنیاد مستضعفان تاسیس شد تا این اموال را تحت عنوان بنیاد علوی جمع آوری کنند.
 
رییس دفتر رهبری تاکید کرد: هرچند که امروز بنیاد مستضعفان اقدامات خوبی در جهت رفع محرومیت زایی انجام داده اما کافی نیست و اگر می‌خواهیم بر دشمن پیروز شویم باید مراتب علم و دانش را در کشور بالا ببریم. امروز تکنولوژی در خدمت و استبکار و استعمار است و از این طریق بر مردم حاکم می‌شوند، و رییس جمهور و نخست وزیر عوض می‌کنند.
 
وی افزود: در دوره شاه خائن هم نخست وزیر و افراد با تایید سفارت انگلیس و آمریکا تغییر می‌کردند و اجازه نمی‌دادند که شاه در این باره تصمیم بگیرد .
 
گلپایگانی ادامه داد: باید مراسم علمی در کشور بالا برود تا دست نیاز به خارج در کشور قطع شود و بتوانیم شمشیر بُرنده علم را بر دشمن بگیریم. و هرچه بتوانیم باید مراکز علمی و شرکت‌های دانش بنیان را توسعه دهیم و با همین شرکت‌های دانش بنیان توانسته‌ایم قفل‌های بسته را در زمینه‌های علوم نظامی، غیر نظامی، بهداشت و … باز کنیم.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.