امنیت

فناوری اطلاعات

February 17, 2023
12:20 جمعه، 28ام بهمنماه 1401
کد خبر: 143201

مشکل IT به اختلال گسترده پرواز‌های جهانی منجر شد

 
مشکل IT شرکت لوفت‌هانزا (Lufthansa)، بزرگترین شرکت هواپیمایی آلمان، به تاخیر و اخلال گسترده در پرواز‌های جهان منتهی شد. طبق بیانیه این شرکت در روز چهارشنبه، هنوز دلیل این مشکل مشخص نشده است.
 
سخنگوی لوفت‌هانزا در مصاحبه با رویترز اعلام کرد: «با مشکل سیستم IT در کل گروه مواجه هستیم.»
 
تصاویر و ویدئو‌های مربوط به چندین فرودگاه آلمان نشان می‌دهد که هزاران مسافر در صف انتظار با مشکل مواجه شده‌اند.
 
سهام شرکت لوفت‌هانزا، که مالکیت شرکت SWISS، هواپیمایی آسترین، هواپیمایی بروکسل و یورووینگز، را در اختیار دارد در پی این مشکل ۱.۲ درصد نزول کرد.
 
طبق گزارش خبرگزاری بیلد (Bild) به نقل از سخنگوی این شرکت، لوفت‌هانزا با جدیت برای رفع مشکل پیش آمده تلاش می‌کند.
 
گفته‌های مسافران در پلتفرم‌های شبکه اجتماعی حاکی از آن است که در نتیجه این مشکل هواپیمایی‌ها به روش سنتی کاغذ و قلم برای قبول مسافران روی آورده‌اند و پردازش دیجیتالی بارهای مسافری هم امکان‌پذیر نیست.
 
لوفت‌هانزا در توییتی اعلام کرده است که: «در حال حاضر شرکت‌های هواپیمایی گروه لوفت‌هانزا با قطعی IT مواجه شده‌اند. این موضوع باعث تاخیر و لغو پرواز‌ها شده است. از ناراحتی پیش آمده برای مسافران معذوریم.»
 
منبع: Reuters
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.