رسانه‌های اجتماعی

February 17, 2023
12:22 جمعه، 28ام بهمنماه 1401
کد خبر: 143203

چگونه فونت اینستاگرام را عوض کنیم

اینستاگرام پلتفرم محبوبی است که کاربران زیادی در شبانه روز از آن استفاده می‌کنند. بسیاری از ما علاقه‌مندیم تا با ایجاد تغییراتی در این برنامه تنوعی در ساختار ظاهری آن به وجود بیاوریم. تغییر فونت در اینستاگرام یکی از این کارهاست. با تغییر دادن فونت ایستاگرام، شما می‌توانید تغییراتی را در بخش استوری و پست‌های خود به وجود بیاورید و جذابیت پیج اختصاصی خود را افزایش دهید. چنانچه تاکنون این کار را انجام نداده‌اید یا با روش انجام آن آشنا نیستید، در این مطلب راهکارهایی جهت ایجاد این تغییر توضیح داده شده است.
 
آیا می‌توان فونت اینستاگرام را تغییر داد؟
همان طور که پیشتر اشاره کردیم تغییر فونت اینستاگرام بیشتر به منظور افزایش زیبایی و همچنین برجسته کردن پست‌های پیج در بین پیج‌های دیگر انجام می‌شود. لازم به ذکر است برای اینستاگرام به صورت پیش فرض یک فونت در نظر گرفته شده است که کاربران از آن برای گذاشتن پست استفاده می‌کنند. برای بخش استوری نیز چند فونت دیگر اختصاص داده شده است اما تنوع آنها چندان زیاد نیست. به همین دلیل بسیاری از کاربران تلاش می‌کنند تا فونت‌هایی را به این برنامه اضافه کرده و در قسمت بیو یا پست‌ها از آن استفاده نمایند.
 
 برای تغییر فونت در اینستاگرام از چه روشی می‌توان استفاده کرد؟
در ابتدای این بخش لازم است به این نکته اشاره کنیم که در قسمت تنظیمات اینستاگرام قابلیتی برای تغییر فونت در نظر گرفته نشده است. اگر گوشی شما اندروید است می‌توانید با وارد شدن به بخش تنظیمات گوشی، فونت گوشی خود را تغییر دهید. با این کار فونتی که در اینستاگرام استفاده می‌کنید نیز تغییر خواهد کرد. البته لازم به ذکر است  که با ایجاد این تغییر؛ فونت تمامی برنامه‌های گوشی شما نیز عوض می‌شود.
 
برای تغییر فونت اینستاگرام از طریق این روش لازم است وارد بخش Settings گوشی شده و از قسمت Display گزینه Screen zoom and font را انتخاب کنید. در این مرحله شما می‌توانید از بخش Font Style فونت مورد نظرتان را انتخاب کرده و با انتخاب بخش Apply آن را ذخیره سازی کنید.
 
اما چنانچه گوشی شما iOS است، در این سیستم عامل می‌توانید از برنامه BytaFont برای تغییر فونت استفاده کنید. نکته‌ای که جهت تغییر فونت در این گوشی‌ها باید به آن توجه کنید این است که گوشی شما جیلبریک شده باشد.
 
اما اگر نمی‌خواهید تنظیمات گوشی را تغییر دهید، بهتر است راه‌های دیگری را که در ادامه به معرفی آنها می‌پردازیم، امتحان کنید.
 
قابلیت تغییر فونت در اینستاگرام با استفاده از نرم افزارهای مختلف
 
تغییر فونت اینستاگرام با استفاده از اپلیکیشن‌ها
بسیاری از افرادی که از اینستاگرام به صورت حرفه‌ای استفاده می‌کنند و اینستاگرام محل کسب و کار آنها شده است مایل هستند برای جذب مخاطبان و دنبال کنندگان بیشتر، از فونت‌های خاص‌ و متفاوت جهت تنوع و زیبایی بصری استفاده کنند، به این ترتیب می‌توانند تحول بیشتری را در حساب کاربری خود ایجاد نمایند. برای ایجاد این دست از تغییرات تعدادی از اپلیکیشن‌ها و برنامه‌های تغییر فونت را معرفی کرده‌ایم.
 
 اپلیکیشن Fonts for Instagram
 این اپلیکیشن تغییر فونت در اینستاگرام را می‌توانید از گوگل پلی دانلود کرده و نصب کنید. این برنامه رایگان است و نصب و استفاده از آن به راحتی ممکن می‌شود. با استفاده از این اپلیکیشن می‌توانید فونت‌های جذابی را برای پیج اینستاگرام خود انتخاب کرده و شخصی سازی کنید. تغییر فونت پست اینستاگرام با استفاده از این برنامه به راحتی ممکن خواهد بود.یکی از قابلیت‌های این نرم‌افزار نشان دادن  پیش‌نمایش تغییرات است. تغییراتی که با استفاده از این برنامه می‌توانید روی متن‌های خود اعمال کنید شامل تغییر سایز، فونت، رنگ و غیره می‌شود. 
 
کار با این اپلیکیشن بدین گونه است که در ابتدا باید متن مورد نظر را در این نرم‌افزار بنویسید. پس از نوشتن با استفاده از فیلترهای گوناگون تغییرات مورد نظر را روی متن اعمال کنید و در نهایت متن آماده شده را در این برنامه را در اینستاگرام خود قسمت پست یا استوری Paste کنید.
 
اپلیکیشن Cool font
این برنامه یکی از اپلیکیشن‌های رایگان تغییر فونت مخصوص اینستاگرام است. این برنامه را می‌توان از گوگل پلی دانلود و نصب کرد.با استفاده از این برنامه امکان تغییر فونت بیو اینستاگرام، کپشن و استوری وجود دارد. استفاده از آن نیز مانند سایر اپلیکیشن‌های این حوزه است مضاف بر اینکه از این برنامه می‌توانید برای تغییر فونت در اینستاگرام، فیس بوک و واتس آپ و غیره نیز استفاده کنید.
 
اپلیکیشن Text Font Generator
یکی دیگر از اپلیکیشن‌های تغییر فونت اینستاگرام، نرم افزارText Font Generator است که ۳۰ فونت متنوع و جذاب را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد. در این برنامه مضاف بر تغییر فونت و استفاده از انواع گوناگون آن امکان اضافه کردن کاراکترهایی در ابتدا و انتهای متن نیز وجود دارد.
 
اپلیکشن Stylish Text
از دیگر ابزارهای رایگانی که به منظور تغییر فونت طراحی شده Stylish Text است. این اپلیکیشن بیش از ۱۳۰ نوع فونت را بصورت رایگان ارائه می‌دهد و کاربران می‌توانند از آنها استفاده کنند. استفاده از این اپلیکیشن به مانند سایر برنامه‌های نام برده، ساده است و شرایطی را مهیا کرده که کاربر به راحتی می‌تواند متن را کپی و در جایی که مد نظرش است قرار دهد.
 
قابلیت ویرایش و سفارشی کردن فونت‌ها، استفاده از نمادها و شکلک‌ها از دیگر ویژگی‌های این اپلیکیشن به شمار می‌آید.
 
ساخت عکس نوشته فارسی آنلاین با Canva
نرم افزارهایی که پیشتر به معرفی آن پرداختیم، امکان تغییر فونت در اینستاگرام در بخش‌های بیو، کپشن، کامنت و استوری را در اختیار شما قرار می‌داد. اپلیکیشن کانوا برنامه‌ مطابق ذائقه کاربرانی است که ممکن است بخواهنددر جهت طراحی عکس با امکانات مختلف و انواع قابلیت‌ها به علاوه تغییر فونت اپلیکیشنی استفاده کنند که امکانات متنوعی را در اختیارشان قرار دهد. برنامه کانوا این قابلیت را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. کاربران می‌توانند با بهره‌مندی از این نرم‌افزار تصاویر و ویدئوهای جذاب و متفاوتی را طراحی و تولید کنند.
 
کانوا اپلیکیشنی گرافیکی است که از آن می‌توان برای طراحی تصاویر با فونت‎های جذاب استفاده کرد. همچنین تعداد فونت‌های بسیاری برای این اپلیکیشن طراحی شده که در گوشی‌های اندرویدی و ios نیز قابل استفاده است.
 
ابزار تغییر فونت Meta Tags Font Generator
این برنامه یکی از بهترین برنامه‌هایی است که با استفاده از آن می‌توان به تعداد زیادی از مدلهای فونت‌ دسترسی داشت. برای استفاده از این برنامه لازم است ابتدا وارد سایت این برنامه شده و در منوی بالا، سمت چپ در کادر( Edit Text) متن پیش‌فرض را پاک کرده و متن خودتان را جایگزین آن نمایید. لازم به ذکر است تنها از طریق کامپیوتر می‌توانید وارد این برنامه شوید و متن خود را به زبان انگلیسی تایپ کنید.
 
فونت‌های قابل استفاده را نیز از کادر پایین آن می‌توانید انتخاب کنید. پس از اینکه فونت دلخواه را انتخاب کردید در کادر فونت در همان بخش، سمت چپ گزینه Copy را انتخاب کنید.
 
تغییر فونت اینستاگرام چه مزیتی دارد؟
همان طور که پیشتر اشاره کردیم اینستاگرام یکی از پلتفرم‌های محبوب کاربران در سرتا سر دنیا به شمار می‌آید. به علت محبوبیت این اپلیکیشن است که بسیاری از کاربران مشتاقند تا برای ایجاد تحول و افزایش جذابیت بیشتر در حساب کاربری خود، از نرم افزارهای مختلف از جمله نرم‌افزار تغییر فونت استفاده کنند. مزیتی که ایجاد این تغییرات در پی دارد را می‌توان در موارد زیر خلاصه کرد.
 
می‌توانید پیج متمایزی داشته باشید
بسیاری از هنرمندان، طراحان، فعالان فضای مجازی بویژه اینفلونسرها و افرادی که از خلاقیت بالایی برخوردارند می‌توانند با استفاده از قابلیت تغییر فونت در پست اینستاگرام و استوری جذابیت بیشتری در محتوای تولید شده ایجاد نمایند. به این ترتیب با ایجاد این سری از تغییرات کاربران ایستاگرام موفق خواهند شد تا نسبت به دیگران از حساب کاربری و محتوای متمایز کننده‌ای برخوردار باشند.
 
با جریان روز همگام خواهید شد
اینستاگرام برنامه‌ای است که بطور مدام با بروزرسانی‌هایی که ارائه می‌دهد قابلیت‌های جدیدی را به شما معرفی می‌کند بنابراین همراه و همگام شدن با این تغییرات و نوآوری‌ها سبب می‌شود تا موفقیت بیشتری را در جذب هرچه بیشتر مخاطب و تولید محتوای جذاب و اثرگذار در این برنامه کسب نمایید.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.