رسانه‌های اجتماعی

February 17, 2023
16:45 جمعه، 28ام بهمنماه 1401
کد خبر: 143206

تیک تاک دو دیتاسنتر دیگر در اروپا راه اندازی می کند

شرکت شبکه اجتماعی چینی تیک تاک برای رفع نگرانی‌ها نسبت به امنیت اطلاعات کاربران و کاستن از فشار رگولاتوری، قصد دارد دو دیتاسنتر دیگر در اروپا راه اندازی کند.
 
تیک تاک در تلاش است تا دولتها و رگولاتورها را مطمئن کند که حزب کمونیست چین یا هیچ نهاد دیگر تحت نفوذ پکن، امکان دسترسی به اطلاعات شخصی کاربران یا تاثیرگذاری بر آنها را ندارد.
 
ریچ واترورث، مدیرکل فعالیتهای اروپایی تیک تاک در یک پست وبلاگ اعلام کرد: اپلیکیشن ویدئوی کوتاه تیک تاک قصد دارد ذخیره سازی دیتای اروپایی خود را گسترش دهد. وی گفت: علاوه بر پایگاهی که سال گذشته اعلام شد، ما در مرحله پیشرفته نهایی کردن طرح دومین دیتاسنتر خود در ایرلند با یک سرویس دهنده شخص ثالث هستیم. همچنین سرگرم مذاکره برای ایجاد یک دیتاسنتر سوم در اروپا هستیم که فعالیتهای برنامه ریزی شده ما در ایرلند را کامل می کند. انتقال دیتای کاربران اروپایی تیک تاک امسال آغاز شده و تا سال ۲۰۲۴ ادامه پیدا می کند.
 
این شرکت که متعلق به شرکت چینی بایت دنس است، روز جمعه اعلام کرد شمار کاربران ماهانه اش در اتحادیه اروپا در فاصله اوت سال ۲۰۲۲ تا ژانویه سال ۲۰۲۳، به ۱۲۵ میلیون نفر رسیده است که تیک تاک را مشمول مقررات معروف به قانون خدمات دیجیتالی می کند.
 
طبق این قانون، شرکتهایی که بیش از ۴۵ میلیون کاربر دارند، پلتفرمهای آنلاین بسیار بزرگ شناخته می شوند و مستلزم مدیریت ریسک، انجام بازرسی بیرونی و مستقل، اشتراک دیتا با مقامات و محققان و بکارگیری یک آئین نامه هستند.
 
بر اساس گزارش رویترز، کمیسیون اروپا به پلتفرمهای آنلاین و موتورهای جستجو تا ۱۷ فوریه مهلت داده تا شمار کاربران فعال ماهانه خود را اعلام کنند. پلتفرمهای آنلاین بسیار بزرگ، چهار ماه مهلت دارند تا به این مقررات عمل کنند یا در معرض جریمه شدن قرار می گیرند.
 
طبق اسنادی که شرکت "تیک تاک اینفورمیشن تکنولوژیز یو کی" ارائه کرده است، تیک تاک بیش از پنج هزار کارمند در اروپا دارد که در مقایسه با ۲۰۸ نفر در سال ۲۰۱۹، رشد چشمگیری را نشان می دهد و برخلاف روندی است که غولهای فناوری در پیش گرفته و هزاران نفر از کارمندانشان را اخراج کرده اند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.