اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

February 17, 2023
17:24 جمعه، 28ام بهمنماه 1401
کد خبر: 143208

قطعی کابل پروازهای لوفتهانزا را زمین‌گیر کرد

در پی آسیب دیدگی کابل‌های پهنای باند دویچه تلکام که باعث مشکلات گسترده ارتباطات و فناوری اطلاعات شد، همه پروازهای روز چهارشنبه شرکت دویچه لوفتهانزا زمین‌گیر شدند.
 
سخنگوی لوفتهانزا اعلام کرد مشکلات بر سیستم‌های زمینی این شرکت از جمله چک فعالیت‌ها تاثیر گذاشت. کنترل ترافیک هوایی آلمان، فرود هواپیماها را به فرانکفورت که پایگاه اصلی لوفتهانزاست، تغییر داد. هنوز معلوم نیست چه مدت طول خواهد کشید این مشکلات حل شود.
 
مرکز فعالیت‌های پرواز جهانی لوفتهانزا در حومه فرودگاه فرانفکورت واقع شده و آسیب به لینک‌های ارتباطی این مرکز ممکن است باعث بروز مشکلاتی در سیستمهای ارتباطات زمینی لوفتهانزا در سراسر جهان شود. این شرکت در توییتی تائید کرد مشکلات فناوری اطلاعات ناشی از کار ساخت در منطقه فرانکفورت بوده است. پروازها به فرودگاه‌های دیگر آلمان از جمله نورمبرگ، کلن و دوسلدورف منتقل شدند.
 
بر اساس گزارش بلومبرگ، سخنگوی دویچه تلکام اظهار کرد: از روز سه شنبه، چهار کابل فیبر نوری در مسیر ریلی دویچه‌بان، آسیب دیدند. این کابل‌ها به دلیل حفاری‌ها در طول کاری که ارتباطی به دویچه تلکام نداشت، آسیب دیدند. این شرکت، دو کابل را تعمیر کرده و همچنان سرگرم کار برای تعمیر کابل‌های دیگر است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.