فناوری اطلاعات

February 18, 2023
18:21 شنبه، 29ام بهمنماه 1401
کد خبر: 143211

درخواست آمازون از کارمندانش: به سرکار برگردید!

غول اینترنتی آمازون کارکنان اداری خود را ملزم کرد اکثر اوقات یا دست‌کم سه روز در هفته، در محل کار حضور پیدا کنند.
 
اندی جاسی، مدیرعامل آمازون در اطلاعیه‌ای اعلام کرد آمازون به کارکنان اداری دستور داده است دست‌کم سه روز در هفته را در محل کار حضور پیدا کنند.
 
این تصمیم، نشانه تغییر سیاست قبلی آمازون است که تصمیم گیری در خصوص حضور کارمندان در محل کار را به مدیران آنها واگذار کرده بود.
 
جاسی گفت: او و تیم مدیران ارشد همه بخش‌های کسب و کار آمازون، در جلسه‌ای به این نتیجه رسیدند که کارمندان باید اکثر اوقات (حداقل سه روز در هفته) در محل کار حضور داشته باشند. این تصمیم پس از آن گرفته شد که مشخص شد حضور کارمندان، به نفع فرهنگ شرکت خواهد بود و به آنها کمک می‌کند از یکدیگر آموخته و با هم همکاری کنند.
 
آمازون قصد دارد این تغییر سیاست را از اول ماه مه، به اجرا بگذارد. با این حال استثناهایی برای این مقررات نظیر مسئولیت پشتیبانی از مشتری که گزینه دورکاری دارد، وجود خواهد داشت.
 
مدیرعامل آمازون گفت: برگرداندن هزاران کارمند به محل کار در سراسر جهان، کار ساده‌ای نیست. بنابراین ما  به تیم‌هایی که زمان نیاز دارند تا این کار را انجام دهند، فرصت می‌دهیم برنامه لازم را تهیه کنند. می‌دانیم که در ابتدا تجربه عالی نخواهد بود اما تجربه محل کار، در ماه‌های و سال‌های آینده به شکل پیوسته، بهبود پیدا خواهد کرد.
 
شرکت‌های دیگر هم با کاسته شدن از شدت پاندمی کووید ۱۹، کارمندان خود را به بازگشت تمام وقت یا چند روز در هفته به محل کار فرا خوانده‌اند. گوگل و اپل سال گذشته برخی از کارمندانشان را ملزم کردند به محل کار برگردند.
 
آمازون در بحبوحه کندی فروش و وخامت دورنمای اقتصادی، دست به کاهش هزینه زده و تلاش می‌کند کارمندانش را وادار کند حضور بیشتری در محل کار داشته باشند. این شرکت بزرگترین اخراج در تاریخ خود را که شامل حدود ۱۸ هزار نفر می‌شود، آغاز کرده و قصد دارد استخدام کارمندان اداری را متوقف کند. همچنین بعضی از پروژه‌های آزمایشی را متوقف کرده است.
 
بر اساس گزارش شبکه سی ان بی سی، مدیرعامل آمازون گفت: یکی از مزایای بازگشت به محل کار، فرصت‌های بیشتری برای نوآوری خواهد بود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.