فناوری اطلاعات

February 19, 2023
18:07 یکشنبه، 30ام بهمنماه 1401
کد خبر: 143232

مایکروسافت با هدف کسب درآمد از بینگ جدید، تعرفه تبلیغات و قیمت API آن را افزایش می‌دهد

علاوه بر اضافه‌شدن لینک‌های پولی به نتایج جستجو، قیمت APIهای بینگ نیز حداکثر تا 1000 درصد بیشتر خواهد شد!
بینگ جدید با هوش مصنوعی ChatGPT که اخیراً اشتباهات آن توسط کاربران اولیه گزارش شده، بدون‌شک توجه تمام جهان را به خود جلب کرده است. همین دلیل باعث شده تا مایکروسافت به فکر کسب درآمد بیشتر از موتور جستجو خود باشد و قصد دارد تبلیغات (لینک‌های پولی) را به پاسخ‌های تولیدشده در نتایج جستجوی آن اضافه کند. همچنین این شرکت از اول ماه می (11 اردیبهشت‌ماه) قیمت API بینگ را افزایش خواهد داد.
 
به گزارش رویترز، مایکروسافت این هفته با یک آژانس تبلیغاتی بزرگ جلسه‌ای برگزار کرده است تا در مورد قراردادن تبلیغات در نتایج جستجوی خود صحبت کند. به گفته مایکروسافت، درحال‌حاضر میلیون‌ها نفر در لیست انتظار بینگ جدید هستند که بااین‌وجود، جای تعجب نیست که غول ردموندی بخواهد از موتور جستجو خود درآمد کسب کند.
 
هرچند دقیقاً مشخص نیست مایکروسافت چگونه می‌خواهد در پاسخ‌های چت‌بات خود از تبلیغات استفاده کند، «مایکل کوهن»، معاون شرکت Horizon Media، توضیح می‌دهد که در پاسخ‌های ارائه‌شده توسط هوش مصنوعی، می‌تواند مکان‌هایی برای درج تبلیغات وجود داشته باشد. احتمالاً در اوایل ماه مارس، جزئیات بیشتری توسط مایکروسافت درباره این استراتژی منتشر خواهد شد.
 
افزایش قیمت API بینگ جدید
علاوه‌براین، مایکروسافت در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که قیمت APIهای موتور جستجوی بینگ نیز تغییر خواهد کرد. بااین‌حال، نمونه رایگان Bing Search API تغییری نخواهد کرد، اما در موارد دیگر گفته شده است که میزان افزایش قیمت می‌تواند حتی 1000 درصد باشد.
 
به عنوان مثال، نمونه S1 که درحال‌حاضر 7 دلار به‌ازای هر 1000 تراکنش با حداکثر نرخ 250 TPS هزینه دارد، به‌زودی 25 دلار قیمت خواهد داشت.
 
مایکروسافت روی OpenAI خالق چت‌بات ChatGPT یک سرمایه‌گذاری چند میلیارد دلاری کرد و پس از آن محصولات جدیدی را در دسترس کاربران خود قرار داد. طبق بیانیه مایکروسافت، این مشارکت به هر دو شرکت اجازه می‌دهد تا فناوری‌های پیشرفته هوش مصنوعی را تجاری کنند. به‌نظر می‌رسد این برنامه‌ها مانند استفاده از هوش مصنوعی در بازی ماینکرفت مراحل اولیه طرح سودآور غول فناوری باشد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.