رسانه‌های اجتماعی

February 20, 2023
11:37 دوشنبه، 1ام اسفندماه 1401
کد خبر: 143242

متا در مسیر توییتر؛ تیک آبی پولی اینستاگرام و فیسبوک با هزینه ماهانه 11.99 دلار از راه رسید

سرویس جدید Meta Verified با هزینه ماهیانه 11.99 و 14.99 دلار به کاربران اینستاگرام و فیسبوک تیک آبی می‌دهد.
 
پس از توییتر، حالا متا تصمیم گرفته است که با دریافت هزینه از کاربران شبکه‌های اجتماعی‌اش، تیک آبی و خدمات بیشتری را به آن‌ها ارائه کند. متا از سرویس جدیدی به نام «Meta Verified» برای کاربران اینستاگرام و فیسبوک رونمایی کرده است که درحقیقت همان تیک آبی پولی محسوب می‌شود که با هزینه ماهیانه 11.99 دلار برای وب و 14.99 دلار برای موبایل در اختیار کاربران قرار می‌گیرد.
 
«مارک زاکربرگ»، مدیرعامل متا، در اینستاگرام از سرویس Meta Verified رونمایی کرد که به‌صورت آزمایشی ارائه می‌شود. به گفته زاکربرگ، کاربران این سرویس یک نشان تأیید یا همان تیک آبی دریافت می‌کنند، بیشتر در پلتفرم‌های این شرکت دیده می‌شوند و در خدمات مشتری در اولویت قرار می‌گیرند. این سرویس در همین هفته در اختیار کاربران در استرالیا و نیوزلند قرار می‌گیرد و در ادامه و به‌زودی کاربران در کشورهای بیشتری به آن دسترسی پیدا خواهند کرد.
 
تیک آبی پولی اینستاگرام و فیسبوک
به گفته مارک زاکربرگ، این سرویس اشتراکی امنیت پلتفرم‌های متا را افزایش می‌دهد:
 
«این هفته شروع به ارائه Meta Verified می‌کنیم؛ یک سرویس اشتراکی که به شما اجازه می‌دهد حساب‌تان را با کارت ملی تأیید کنید و تیک آبی بگیرید، بیشتر در برابر جعل حساب محافظت شوید و به‌طور مستقیم به خدمات مشتری دسترسی پیدا کنید. این ویژگی‌ جدید درباره افزایش اصالت و امنیت در تمام سرویس‌های ماست.»
برای اینکه کاربری بتواند سرویس Meta Verified را تهیه کند، باید حداقل 18 سال سن داشته باشد، کارت ملی‌اش (آیدی کارت) را ثبت کند و این کارت باید با نام و عکس موجود در فیسبوک یا اینستاگرام مطابقت داشته باشد. این سرویس شباهت زیادی به توییتر بلو 8 دلاری ایلان ماسک دارد، بااین‌حال متا گفته است که حساب‌هایی که در گذشته تیک آبی گرفته‌اند، دچار تغییری نمی‌شوند و نگهداری این تیک نیاز به خرید سرویس جدید نخواهد داشت.
 
کاربرانی که سرویس تیک آبی پولی اینستاگرام را تهیه کنند، به استیکرهای اختصاصی برای استوری‌ها و ریلز دست می‌یابند و همچنین هر ماه 100 ستاره رایگان یا پول دیجیتال این پلتفرم برای کمک به اینفلوئنسرها را دریافت می‌کنند.
 
به گفته متا، این سرویس هم‌اکنون برای کسب‌وکارها ارائه نشده است و اگر کاربری این سرویس را تهیه کند، نمی‌تواند نام، نام کاربری، تاریخ تولد یا عکس پروفایلش را تغییر دهد، بلکه دوباره فرایند تأیید را پشت سر بگذارد.
 
متا در یک پست اعلام کرده است که در بلندمدت می‌خواهد یک سرویس اشتراکی بسازد که برای تمام کاربران ارزشمند باشد که شامل تولیدکنندگان محتوا یا اینفلوئنسرها، کسب‌وکارها و کاربران عادی می‌شود. متا می‌خواهد با این کار افراد بیشتری تیک آبی بگیرند و دیگران بیشتر به آن‌ها اعتماد کنند، هرچند بدون هیچ شکی کسب درآمد مهم‌ترین دلیل ارائه این سرویس پولی است؛ مخصوصاً در دورانی که متا گزارش‌های مالی مناسبی منتشر نمی‌کند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.