فناوری اطلاعات

February 20, 2023
13:12 دوشنبه، 1ام اسفندماه 1401
کد خبر: 143245

ایلان ماسک 1.95 میلیارد دلار از سهام تسلا را به خیریه اهدا کرد

ظاهراً کمک‌های ماسک به خیریه هنوز ادامه دارد و آخرین اسناد حاکی از بخشش سهام تسلا به ارزش دو میلیارد دلار از سوی او است.
طبق اسنادی که به‌تازگی منتشر شده، ایلان ماسک در بازه زمانی بین تابستان تا پاییز امسال، بخشی از سهام تسلا به ارزش ۱.۹۵ میلیارد دلار را به خیریه بخشیده است. هنوز مشخص نیست که انتقال سهام تسلا در قالب هدیه به کدام مؤسسه صورت گرفته است و نامی از دریافت‌کننده(ها) در اسناد وجود ندارد.
 
مجموع کمک ایلان ماسک به خیریه چقدر بوده است؟
گزارش BBC از کمک ایلان ماسک به خیریه چندان تعجب‌برانگیز نیست؛ زیرا او در گذشته هم سابقه چنین فعالیت‌هایی را داشته است. برای مثال، وی در سال ۲۰۲۱ مجموعاً ۵.۷۴ میلیارد دلار از سهام‌های خود را بخشیده و وعده کمک ۲۰ میلیون دلاری به مدارس یکی از بخش‌های آمریکا در ایالت پنسیلوانیا و پرداخت ۱۰ میلیون دلار به براونزویل در ایالت تگزاس جهت احیای بافت مرکزی این شهر را داده است.
 
ناگفته نماند که ایلان ماسک اخیراً جایگاه خود به‌عنوان ثروتمندترین شخص جهان را از دست داده و طبق برخی گزارش‌ها، بیش از ۲۰۰ میلیارد دلار در طی یکسال از ثروت او کاسته شده است. تغییرات گسترده صورت‌گرفته توسط او پس از تصاحب توییتر، جنجال‌های زیادی را برپا کرده و او را به چهره سرشناس در سرخط خبرها تبدیل نموده است. البته بسیاری از افراد نظر مثبتی نسبت به تصاحب سمت مدیرعاملی توییتر توسط ماسک ندارند؛ زیرا معتقدند که چنین مسئله‌ای باعث شده است تا تمرکز او نسبت به تسلا و تولید خودروهای برقی کاهش پیدا کند.
 
ماسک در یکی از اظهار‌نظرهای خود اعلام کرده است که پایان سال جاری میلادی، زمان مناسبی جهت یافتن مدیرعامل جدید برای توییتر خواهد بود. او ادعا دارد که تلاش می‌کند توییتر به سازمانی با ثبات با وضعیت اقتصادی سالم تبدیل شود و نقشه راه آتی آن به‌درستی ترسیم شده باشد. در سوی دیگر، انتقادهای زیادی نسبت به سیستم مدیریتی او در توییتر وارد است و از نظر بسیاری کاربران، روش‌های کسب درآمد جدید این پلتفرم چندان مناسب به‌نظر نمی‌رسند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.