تلفن همراه

گوشی

February 20, 2023
13:21 دوشنبه، 1ام اسفندماه 1401
کد خبر: 143246

گزارش‌ها از افت شارژدهی گوشی‌های سامسونگ پس از نصب One UI 5.1 خبر می‌دهند

گروهی از کاربران می‌گویند عملکرد باتری گوشی آن‌ها پس از نصب One UI 5.1 افت کرده است. عده‌ای دیگر از بروز باگ‌های جدید خبر می‌دهند.
 
جدیدترین نسخه‌ی رابط کاربری One UI با سرعت مناسبی در دسترس گوشی‌های سامسونگ قرار گرفته است، اما برخی از کاربران گزارش داده‌اند این به‌روزرسانی مشکلاتی در دستگاه ایجاد می‌کند. کاربران با حضور در انجمن‌های آنلاین سامسونگ از افت عملکرد باتری پس از نصب به‌روزرسانی جدید خبر داده‌اند.
 
بر اساس گزاش XDA Developers، مشکلات رابط کاربری One UI 5.1 در گوشی‌های سری گلکسی S22 و سری گلکسی S21 مشاهده شده‌اند. یک کاربر می‌گوید پس از نصب One UI جدید افزون‌بر افت عملکرد باتری، دستگاه بیشتر از قبل داغ می‌کند. فعلاً دلیل اصلی بروز این مشکلات مشخص نیست.
 
برخی از کاربران می‌گویند به‌روزرسانی One UI 5.1 باگ‌های جدیدی در Bixby Routines و تنظیمات Color Palette نیز ایجاد می‌کند.
 
گروهی از کاربران در انجمن ردیت می‌گویند اپلیکیشن Samsung Keyboard یکی از مقصران اصلی مشکلات One UI 5.1 است. این کاربران با مراجعه به منوی تنظیمات متوجه شدند میزان مصرف انرژی Samsung Keyboard بسیار بالاتر از حد معمول است. تیم پشتیبانی سامسونگ به کاربران اعلام کرده است که کش Samsung Keyboard را پاک و گوشی را ریستارت کنند.
 
ظاهراً پس از پاک‌سازی کش Samsung Keyboard و ریستارت گوشی، میزان افت عملکرد باتری کاهش یافته است. مشخص نیست که این راهکار می‌تواند در بلندمدت جواب دهد یا نه. راهکار موردبحث با وجود این‌که مشکل را حل می‌کند، بهترین راهکار ممکن نیست، چون با پاک‌سازی کش Samsung Keyboard تنظیمات زبان و چینش نمادها و دیگر شخصی‌سازی‌هایی که در کیبورد اعمال شده است، بازنشانی می‌شود.
 
سامسونگ فعلا به مشکلات One UI 5.1 واکنش نشان نداده است. این شرکت به‌طور معمول پشتیبانی نرم‌افزاری بسیار خوبی ارائه می‌دهد و احتمالا در آینده‌ای نزدیک شاهد انتشار به‌روزرسانی جدیدی برای رفع مشکلات خواهیم بود.
 
سامسونگ به‌روزرسانی One UI 5.1 را حدودا یک هفته پیش برای گوشی‌های سری گلکسی منتشر کرد تا شماری از قابلیت‌های خانواده‌ی گلکسی S23 به دستگاه‌های قدیمی اضافه شود. این به‌روزرسانی دو گیگابایتی در کنار قابلیت‌های جدید، آخرین پچ امنیتی اندروید را نیز به‌همراه می‌آورد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.