اپلیکیشن

تلفن همراه

February 20, 2023
13:38 دوشنبه، 1ام اسفندماه 1401
کد خبر: 143248

اپل روی قابلیتی برای تبدیل پیام‌های iMessage به محتوای صوتی کار می‌‌کند

طبق توضیحات ارائه‌شده، در این قابلیت کاربران می‌توانند نسخه صوتی پیام متنی iMessage را با صدای خودشان برای دیگران ارسال کنند.
 
اپل در یکی از پتنت‌های جدید خود، روشی را برای تبدیل پیام‌های iMessage به یک یادداشت صوتی توصیف کرده است. با وجود این قابلیت، کاربر گیرنده می‌تواند این انتخاب را داشته باشد که پیغام شما را نه با صدای سیری، بلکه با صدای خودتان گوش دهد.
 
درحال‌حاضر، کاربران می‌توانند از Siri بخواهند تا متن دریافتی یا پیام iMessage آن‌ها را با دستوراتی مانند «خواندن پیام متنی» یا «خواندن آخرین پیام» یکی از مخاطبین بخواند. سیری همچنین می‌تواند پاسخ کاربران را برای آن‌ها یادداشت کند. بااین‌حال، ویژگی جدید که وب‌سایت Patently Apple به آن اشاره کرده است، در مواقع خاص مانند رانندگی یا هنگامی که مشغول آشپزی هستید، مفید خواهد بود.
 
خواندن پیام iMessage با صدای خود کاربر
 
همان‌طور که گفتیم، قابلیت جدید اپل به کاربران اجازه می‌دهد تا پیام دوستان خود را با صدای آن‌ها گوش دهند. برای تحقق این امر، اپل از کاربران درخواست می‌کند تا یک فایل صوتی حاوی اطلاعاتی را که برای تقلید صدای آن‌ها نیاز است، با آن به اشتراک بگذارند.
 
به عبارت دیگر، هنگامی که یک پیام iMessage را برای دیگران ارسال می‌کند، گوشی شما گزینه ارسال یک فایل صوتی را نیز به شما ارائه خواهد کرد. این فایل به‌صورت خودکار براساس استفاده شما از سیری ایجاد شده است و در گوشی شما ذخیره می‌شود. همچنین از گیرنده پیام سؤال می‌شود که آیا می‌خواهد پیام را همراه با فایل صوتی دریافت کند یا خیر. البته راهی برای ارسال پیام صوتی به‌تنهایی نیز وجود دارد.
 
مانند تمام گزارش‌های دیگری که براساس پتنت‌ها شکل گرفته است، به‌طور دقیق نمی‌توان تأیید کرد که اپل درحال کار روی این قابلیت است. بااین‌حال، به‌نظر می‌رسد که امکان تبدیل پیام‌های iMessage به یادداشت صوتی قابلیت بسیار جذاب خواهد بود و اپل برای ارتقای تجربه نرم‌افزاری خود می‌تواند آن را ارائه کند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.