لبه تکنولوژی

February 20, 2023
14:26 دوشنبه، 1ام اسفندماه 1401
کد خبر: 143267

وزیر ارتباطات: طی سال گذشته ۶ پرتاب فضایی داشتیم

وزیر ارتباطات گفت: در یکسال اخیر با همت رئیس جمهور، شورای عالی فضایی احیاء شد و ما در یک سال گذشته ۶ پرتاب داشتیم که در تاریخ فضایی کشور بی سابقه بوده است.
عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درنهمین همایش سالانه بانکداری الکترونیک و نظام های پرداخت گفت: یک اتفاق بزرگی که امسال رخ داد، آرزویی که شاید در یک و دو دهه گذشته، وجود داشت. به معنای واقعی کلمه پنجره خدمات دولت راه اندازی شد تا زمانی که مردم مراجعه می کنند به تمام خدمات دولت دسترسی داشته باشند. قدم اول این کار در سال ۱۴۰۱ برداشته شد.
 
وی ادامه داد: در قانون بودجه این موضوع تبدیل به تکلیف دستگاه ها شد و با همکاری خوبی که دستگاه ها داشتند حدود ۹۳ درصد دستگاه های مشمول به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند متصل شده اند و اکنون نزدیک به ۳ هزار خدمات دولتی از طریق این پنجره ارائه می شود.
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در بخش دیگری از سخنان خود افزود: در حوزه صنعت فضایی که جزو حوزه های کاری وزارت ارتباطات است در یکسال اخیر با همت رئیس جمهور شورای عالی فضایی احیا شد دو جلسه نیز تشکیل داده اند، ما در در یک سال گذشت ۶ پرتاب داشتیم که در تاریخ فضایی کشور بی سابقه بوده است.
 
وی اعلام کرد: مردم به مرور طعم شیرین فناوری سرعت اینترنت را خواهند چشید. کمک به زیرساخت اعتباری کشور بسیار مهم است و اپراتورها باید در نظر بگیرند که سرمایه‌گذاری‌ها در دراز مدت، سودآور خواهد بود.
 
زارع‌پور گفت: «فناوری اطلاعات» در همه حوزه‌ها، حتی دامپروری وارد شده تا زندگی را برای مردم جهان آسان‌تر کند.
 
وی افزود: سهم اقتصاد دیجیتال در ایران در زمان شروع دولت حدود ۶.۴ درصد بود و هم‌اکنون به ۷.۴ درصد رسیده است.
 
وزیر ارتباطات گفت: پیش‌بینی می‌شود زودتر از برنامه توسعه کشور که گفته شده تا ۱۴۰۴ این عدد به ۱۰ درصد برسد، تا پایان دولت بتوانیم به سهم ۱۰ درصدی دست پیدا کنیم.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.