اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

February 21, 2023
18:55 سه شنبه، 2ام اسفندماه 1401
کد خبر: 143327

وزیر ارتباطات: هیچ اختلالی در شبکه پذیرفتنی نیست

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: هیچ اختلالی در شبکه ارتباطی پذیرفتنی نیست و در تلاش هستیم بهترین کیفیت را به مردم ارائه کنیم. عیسی زارع‌پور دیروز در حاشیه مراسم نهمین همایش سالانه بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت، افزود: ممکن است اختلال مقطعی پیش بیاید، اما اختلال همیشگی نیست و ما در وزارت ارتباطات هستیم تا اختلالی به وجود نیاید. در هسته اقتصاد دیجیتال، توسعه زیرساخت‌ها هستند که در کشور کارهای بزرگی مانند فیبرنوری و واگذاری فرکانس‌های جدید رادیویی در حال انجام است. در لایه دوم با اقتصاد پلتفرمی روبه‌رو هستیم و نباید خودمان را در این بخش دست‌کم بگیریم.
 
وزیر ارتباطات ادامه داد: اقتصاد دیجیتال صرفا در بستر اینستاگرام فیلتر شده نیست. در یک دهه گذشته کارهایی انجام شده و ما نیز آن را ادامه می‌دهیم. در همین ایام در حوزه پلتفرم‌ها و پیام‌رسان‌های بومی کارهای بزرگی انجام شده است. سرعت اینترنت بر اساس شاخص‌های بین‌المللی، در ابتدای دولت سیزدهم در رتبه ۸۰ بود و اکنون به ۵۶ رسیده است. در یک سال گذشته ۲۵ پله در سرعت اینترنت موبایل رشد داشته‌ایم. وزیر ارتباطات با تاکید بر اینکه سرعت اینترنت ثابت قابل قبول نیست و باید مشکلات آن رفع شود، گفت: باید در شهرها فیبرکشی شود که این یک پروژه چند ساله است و توقع معجزه در یک سال کمی دور از ذهن است. زارع‌پور درباره اختلال کلادفلر گفت: این اختلال چند ساعت در روز تعطیل رخ داده و برطرف شده است. علت آن در حال بررسی است؛ حتی اگر یک ثانیه ارتباطات مردم مختل شود ما باید پاسخگو باشیم. وی درباره اظهارنظر یک نماینده مجلس در خصوص علت عدم ارائه آمار وزارت ارتباطات درباره ترافیک پیام‌رسان‌های داخلی و اینترنت، گفت: اطلاعات جزئی پیام‌رسان‌ها جزو اسرار تجاری آن به حساب می‌آید و ما نمی‌توانیم آن را انتشار عمومی دهیم. وزیر ارتباطات تاکید کرد: همچنین در نامه ایشان که اشاره شده درآمد اپراتورها ۴۰ درصد کاهش پیدا کرده است، به هیچ‌وجه صحت ندارد و می‌توان به مصاحبه‌های مدیرعامل اپراتورها رجوع کرد که اعلام کردند حداکثر ۱۰ تا ۱۵ درصد کاهش درآمد داشتند و حتی رکورد ۹ماهه برخی از اپراتورها بیشتر از سال گذشته بوده است و چون ابتدای سال حذف بسته و افزایش درآمد را داشتند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.