تلفن همراه

گوشی

February 22, 2023
10:54 چهارشنبه، 3ام اسفندماه 1401
کد خبر: 143330

گلکسی زد فولد ۵ شاید از یک قابلیت مهم بی‌بهره باشد

طبق اطلاعات منتشر شده پیرامون گلکسی زد فولد ۵ به نظر می‌رسد خبری از درگاه قلم S-Pen در این گوشی نخواهد بود تا بدین ترتیب یکی از جذاب‌ترین شایعات پیرامون این گوشی در حد همان شایعه بماند.
پشتیبانی از قلم S-Pen در حال حاضر در گوشی‌های تاشوی گلکسی زد فولد ۳ و زد فولد ۴ وجود دارد اما این پشتیبانی فقط در صورتی است که شما به صورت مجزا قلم S-Pen را خریداری کرده و یک قاب محافظ مخصوص جهت قرار دادن قلم درون آن هم تهیه کنید چون درون خود گوشی هیچ درگاهی برای این منظور وجود ندارد. پیش‌بینی می‌شد گلکسی زد فولد ۵ از درگاهی برای قرار دادن قلم بهره خواهد برد که حالا یک گزارش جدید احتمال چنین چیزی را به صورت کامل رد کرد.
 
سامسونگ ظاهرا تصمیم گرفته اضافه کردن درگاه قلم S-Pen به گوشی گلکسی زد فولد ۵ ایده‌ی جذابی نخواهد بود. این خبر را وب‌سایت کره‌ای ET News منتشر کرده که منبع موثقی هم محسوب می‌شود. البته ET News مدعی شده سامسونگ در حال کار روی این قابلیت بوده اما در نهایت از اضافه کردن درگاه یادشده به گوشی صرف نظر کرده است. این یعنی اگر گلکسی زد فولد ۵ هم از این قابلیت بی‌بهره باشد، احتمال اینکه گلکسی زد فولد ۶ به آن مجهز شود زیاد است چرا که سامسونگ همچنان به فکر آن هست.
 
از دلایلی که باعث شده درگاه S-Pen را در گلکسی زد فولد ۵ شاهد نباشیم این است که سامسونگ خواسته قلم S-Pen باریک‌تری را برای این گوشی در نظر بگیرد چون در غیر این صورت گوشی به مراتب ضخیم‌تر از حالت عادی می‌شد. اما استفاده از قلم باریک‌تر روی تجربه‌ی نوشتن تأثیر منفی می‌گذاشت. حالا سامسونگ روی طراحی کار می‌کند که هم باریک است و هم تجربه‌ی نوشتن را مختل نمی‌کند اما در زد فولد ۵ بعید است چنین طراحی را شاهد باشیم.
 
علاوه بر این‌ها، وجود درگاهی که بتواند یک S-Pen معمولی را درون خود جای دهد باعث می‌شود سایر بخش‌های گوشی هم تحت تأثیر قرار بگیرد. مثلا سامسونگ مجبور شود باتری کوچک‌تری را درون گوشی قرار دهد چون طبیعتا با خالی شدن یک بخش از گوشی، فضای داخل کمتر می‌شود. با این حال فعلا به خاطر تغییر ساختار لولای زد فولد ۵ و همچنین تغییر ساختار درونی آن، امکان تعبیه‌ی درگاه قلم S-Pen درون آن وجود ندارد و باید منتظر ماند و دید در نسل‌های بعدی چه پیش می‌آید.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.