تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

February 22, 2023
11:22 چهارشنبه، 3ام اسفندماه 1401
کد خبر: 143333

برخط شدن استعلام‌‌‌های درگاه ملی مجوزها

درگاه ملی مجوزهای کشور با صدور اطلاعیه‌‌‌ای از دریافت پاسخ استعلام‌‌‌های گواهی بهداشت اصناف، نداشتن بدهی مالیاتی، وضعیت نظام وظیفه، نشانی و تحصیلات به صورت برخط خبر داد.
 
درگاه ملی مجوزها از سی‌‌‌ام بهمن ۱۴۰۱ هنگام ثبت درخواست مجوز، علاوه‌‌‌بر احراز هویت و عکس متقاضیان، پاسخ استعلام‌‌‌های گواهی بهداشتی اصناف، استعلام نداشتن بدهی مالیاتی (موضوع ماده۱۸۶)، وضعیت نظام وظیفه، استعلام احراز نشانی (کدپستی) محل کسب‌وکار و استعلام تحصیلات متقاضیان را به‌طور بر‌خط از مراجع مربوطه دریافت می‌کند و در اختیار مراجع صدور قرار می‌دهد. بر اساس ماده ۱۸۶ قانون مالیات‌‌‌های مستقیم، صادرکنندگان مجوز باید قبل ‌‌‌از صدور مجوز، گواهی پرداخت بدهی مالیاتی قطعی شده را از متقاضی مجوز مطالبه و دریافت کنند.
 
با همت همکاران فناوری اطلاعات سازمان امور مالیاتی، این گواهی برای متقاضیان همه مجوزها به‌صورت غیرحضوری و برخط صادر می‌شود. تایید نشانی محل کسب‌وکار متقاضیان مجوز نیز با همت عزیزان پستچی در سراسر کشور در حال اجراست که با عملیاتی شدن آن از امروز، تعداد درخواست‌‌‌های تکراری، تفننی و غیرواقعی مجوز، حذف شده است. کاهش ورودی درخواست مجوز به درگاه‌‌‌های صدور مجوز در روز جاری، به‌‌‌همین دلیل بوده است. مرکز ملی پایش و بهبود محیط کسب‌وکار ضمن قدردانی از جامعه فناوری اطلاعات کشور، از همه متقاضیان مجوز بابت اخلال چندساعته صبح امروز در فرآیند پذیرش درخواست مجوز‌‌‌ها، عذرخواهی و درخواست می‌کند قبل از استفاده مجدد از درگاه ملی، صفحه را به‌روز (refresh-F۵) کنند. مرکز ملی پایش و بهبود محیط کسب‌وکار از دستگاه‌‌‌های صادرکننده مجوز تقاضا دارد اگر هنوز تغییرات لازم فنی (نسخه جدید سند فنی درگاه ملی مجوزها) را در درگاه‌های تخصصی خود اعمال نکرده‌‌‌اند، در ساعات باقی‌مانده اصلاحات را اعمال کنند و آمادگی لازم برای دریافت اطلاعات و استعلام‌های جدید را از درگاه ملی مجوزها داشته باشند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.