5G, 6G, vRAN, OpenRAN

تلفن همراه

فناوری

February 24, 2023
9:01 جمعه، 5ام اسفندماه 1401
کد خبر: 143371

/باMWC2023/ AMD تراشه‌های رادیویی جدید را حذف می‌کند

ICTna.ir – شرکت AMD برخی از دستگاهای آر آر یو 4G/5G RFSoC را عرضه کرده و یک آزمایشگاه تست «راه‌حل‌های مخابراتی» با VIAVI ایجاد کرده است، این شرکت با خرید Xilinx در سال گذشته، خود را به صنعت مخابرات نزدیک‌تر می‌کند.
 
AMD-Zynq-UltraScale-RFSoC-770x285.jpg
 
به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، RFSoCهای جدید (سیستم فرکانس رادیویی روی تراشه) Zynq UltraScale+ RFSoC ZU63DR و Zynq UltraScale+ RFSoC ZU64DR نامیده می‌شوند و برای استقرار رادیوهای 4G/5G در بازارهای سراسر جهان طراحی شده‌اند که دارای هزینه، قدرت و انرژی کمتری هستند.
 
از نظر مشخصات، گفته شده است که Zynq UltraScale+ RFSoC ZU63DR چهار برنامه انتقال و چهار دریافت (4T4R) و واحد رادیویی O-RAN سطح ورودی دو باند را هدف قرار می دهد و Zynq UltraScale + RFSoC ZU64DR برای مشخصات هشت در هشت مایمو خودنمایی میکند. 
 
انتظار می‌رود که هر دو دستگاه تا سه ماهه دوم امسال به تولید کامل برسید و یکی از مواردی باشد که AMD در MWC هفته آینده رونمایی خواهد کرد.
 
این شرکت میگوید: "AMD پیشرفت باورنکردنی در بازار رادیو داشته است و مفتخر است که در MWC بارسلونا همکاری خود را با بیش از 15 شریک اکوسیستم سیستم رادیویی در طراحی واحدهای رادیویی راه دور (آر آر یو) مبتنی بر O-RAN برای رابط های باز با استفاده از AMD Zynq UltraScale + RFSoCs و MPSoCs به نمایش می گذارد." Salil Raje، معاون ارشد و مدیر کل، AMD میگوید: با تمرکز ما بر افزایش استقرار 5G در سراسر جهان، RFSoC های جدید AMD Zynq UltraScale+ به طور ویژه ای مقرون به صرفه و کم مصرف هستند و آنها را برای بازارهای جهانی در حال ظهور از جمله استقرار در روستاها و فضای باز ایده آل می کند.
 
در همین حال این شرکت از راه اندازی، آزمایشگاه تست راهکارهای اپراتوری خود خبر میدهد که برای اپراتورها طراحی شده است تا «آزمایش، اعتبارسنجی و مقیاس‌بندی منابع محاسباتی» را برای بازی با RAN و تنظیمات لبه به هسته انجام دهند. این شرکت با VIAVI کار می کند تا مجموعه آزمایشی خود را به منظور "تجزیه و تحلیل، توسعه و اعتبارسنجی تاثیر شرایط واقعی در کل شبکه مخابراتی" ترکیب کند.
 
با توجه به آغاز سه ماهه دوم، آزمایشگاه درگیر مواردی مانند شبیه سازی ترافیک و تولید در سراسر هسته، CU/DU، لبه و RAN با استفاده از فناوری های فعلی و آینده AMD است و در سانتا کلارا، کالیفرنیا مستقر خواهد شد.
 
 
گفته می شود که AMD و نوکیا با استفاده از سرورهای مبتنی بر پردازنده AMD EPYC نسل چهارم، به عنوان بخشی از ارائه Cloud RAN نوکیا، وارد یک "همکاری گسترده" شده اند.
 
در آنچه که به عنوان بزرگترین ادغام تا به حال در این بخش توصیف می شود، AMD در فوریه سال گذشته، شرکت نیمه هادی Xilinx را به قیمت حدود 50 میلیارد دلار خریداری کرد. Xilinx تراشه FPGA را اختراع کرده بود که قرار است پتانسیل تخصصی در نصب 5G داشته باشد و پلتفرم رادیویی Zynq RFSoC DFE را راه اندازی کرد که برای برنامه های 5G NR طراحی شده است.
 
 
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.