5G, 6G, vRAN, OpenRAN

تلفن همراه

February 24, 2023
9:20 جمعه، 5ام اسفندماه 1401
کد خبر: 143372

/باMWC2023/ از اپراتورهای اروپایی در MWC 2023 چه انتظاری باید داشت؟

ICTna.ir – با شروع کنگره جهانی موبایل بعنوان بزرگترین رویداد جهانی در حوزه صنعت تلفن همراه که از دوشنبه آینده آغاز می شود، در اینجا بخشی از آنچه که گروه ها و شرکتهای مخابراتی اصلی اروپایی در سالن های Fira Gran Via این نمایشگاه، به نمایش خواهند گذاشت را با هم مرور میکنیم:
 
mwc-2023-770x285.jpg
 
به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، گفته می‌شود که گروه مخابراتی آلمان با برند تی موبایل، با موضوع «تپش قلب به فناوری» به MWC می آید، و «با انجام این کار، بر آرمان و تعهد خود به آینده‌ای مثبت که با همدلی برای مردم و محیط‌زیست طراحی شده است، تأکید می‌کند. '
 
به طور خاص، این شرکت محصولات و نمونه‌های اولیه مختلفی را به نمایش می‌گذارد و در مورد اینکه چگونه مخابرات می‌تواند انعطاف‌پذیرتر و سازگارتر با محیط‌زیست شود و چگونه در آینده با هوش مصنوعی تعامل خواهیم داشت، صحبت خواهد کرد.
 
Ericsson-Deutsche-Telekom-and-Vay.jpg
 
همچنین نتایج کار مشترک با اریکسون و Vay را در مورد «رانندگی از راه دور» نشان خواهد داد، که شامل راه‌اندازی یک وسیله نقلیه از راه دور در برلین از ایستگاه «تلدرایو» در غرفه اریکسون در MWC، بهینه‌سازی شده با تأخیر مدیریت شده ۵G با استفاده از L4S است.
 
"یک سرویس حمل و نقل را تصور کنید که در آن یک وسیله نقلیه الکتریکی خالی از راننده دقیقاً در زمانی که شما به آن نیاز دارید بیرون از خانه شما ظاهر می شود، آن را به مقصد می برید، پیاده می شوید و به کار خود می روید."
 
 
ماشین اورنج 
 
گروه مخابراتی فرانسوی اورنج به برخی از موارد استفاده از 5G تمرکز خواهد کرد. اینها شامل یک "مسابقه دوی همه جانبه" است که در یک گنبد 30 متر مربعی، با صفحه نمایش 360 درجه و سیستم صوتی فضایی – که "بازدیدکنندگان را در فضای ذهنی دونده غوطه ور می کند" برگزار می شود. صحنه های پاریس که با فتوگرامتری گرفته شده اند نمایش داده می شوند و دوربین های ردیابی بدن و یک سیستم پردازش داده های لحظه ای واقع در گنبد "تجربه ای منحصر به فرد را به بازدیدکنندگان می دهد."
 
«منطقه سرگرمی همه جانبه» همه چیز در مورد تماشای رویدادهای زنده از راه دور از طریق VR است. همانطور که اورنج توضیح می دهد: "چهار بازدید کننده که هدست واقعیت مجازی به تن دارند در دنیای فراجهانی غوطه ور می شوند و شرکت کننده دیگری که در فروشگاه اورنج در مالاگا (تقریبا 1000 کیلومتر دورتر) قرار دارد به آنها ملحق می شود. یک رقصنده که در غرفه اورنج در MWC قرار دارد و کت و شلوار موشن کپچر به تن دارد، گروه را در این جهان فراجهانی راهنمایی خواهد کرد. حرکات رقصنده به لطف تأخیر کم بسیار قابل اعتماد 5G در زمان واقعی منتقل می شود.
 
orange-mwc-2.jpg
همچنین تبلتی وجود دارد که قرار است نابینایان و افراد کم بینا را قادر سازد تا بازی های ورزشی را از طریق لمس دنبال کنند. این ابزار از طریق یک دیسک مغناطیسی کار می کند که حرکات توپ را در سراسر زمین به صورت همزمان از طریق 5G در استادیوم ها یا از طریق WiFi در خانه منعکس می کند.
 
همچنین برخی از ابزارهای صنعت 4.0 و امنیت سایبری در غرفه اورنج ارائه می شوند، و همچنین Gany – یک ربات بازاریابی که بر روی 5G کار می کند و می تواند در رویدادها برای افزایش آگاهی از برند استفاده شود در این غرفه جای خواهند داشت.
 
پهپاد 5G وودافون
 
وودافون از بازدیدکنندگان دعوت می کند تا با استفاده از هدست واقعیت مجازی Meta Quest Pro VR یک پهپاد متصل به 5G واقع در سویا در فاصله 830 کیلومتری را به پرواز درآورند تا برخی از متاورس/شبکه ​​های رابط برنامه ریزی برنامه ریزی شده برنامه (API) را که در حال توسعه است به نمایش بگذارد. گذشته از اینکه به بازدیدکنندگان MWC فرصت بازی با یک اسباب‌بازی داده می‌شود، ایده این است که چیزی شبیه به این می‌تواند توسط سرویس‌های اورژانس برای کنترل هواپیماهای بدون سرنشین برای تحویل پزشکی، کشاورزان برای بازرسی نرده‌های محیطی، یا شرکت‌های انرژی برای بررسی خطوط برق از راه دور استفاده شود.
 
vodafone-mwc-2023-1024x683.jpg
 
 
تلفونیکا 
 
گروه مخابراتی اسپانیایی تله فونیکا می‌گوید با «پیشنهاد نوآورانه و جامعی که قدرت دگرگون‌کننده ارتباطات را در عصر دیجیتال جدید به نمایش می‌گذارد» به MWC می‌رود. این شرکت یک غرفه قدیمی بزرگ در نمایشگاه دارد و آن را با موارد استفاده از فناوری اتصال پر خواهد کرد.
 
telefonica-mwc-2023-1024x563.jpg
 
با پنج فضای نمایشی موضوعی به این هدف متعالی دست خواهد یافت. «ساخت شبکه به‌عنوان یک سرویس» کاری را که در شبکه‌هایش انجام می‌دهد تا از طریق APIهای باز و استاندارد شده به «پلت‌فرم‌های قابل برنامه‌ریزی و تعامل» تبدیل شود، در حالی که «تحقق حضور دوردست هولوگرافیک» نشان می‌دهد که چگونه فناوری‌های 5G، محاسبات لبه و فیبر – شما حدس زدید – حضور دور هولوگرافیک را فعال کنید، که در غیر این صورت به عنوان تماس هولوگرام شناخته می شود.
 
«تفکیک کشت هوشمند» و «تحقق صنعت هوشمند» نشان می‌دهد که چگونه می‌توان از اینترنت اشیا، 5G، تجزیه و تحلیل داده‌ها برای انجام کارهایی مانند کشاورزی دقیق و کارآمدتر کردن کارخانه‌ها از طریق نظارت بر فعالیت‌های دقیقه‌ای ماشین‌ها استفاده کرد. همه آن‌ها را قبلا شنیده‌ایم، بنابراین جالب است که ببینیم آیا امسال چیزی در حال توصیف است یا خیر.
 
در نهایت، دموی «ساختن متاورس» به بازدیدکنندگان MWC این فرصت را می‌دهد تا از طریق برنامه «Movistar Immersive Experience»، چیزهای web3 و metaverse را بررسی کنند. پ
 
 
 
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.