سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

February 25, 2023
20:10 شنبه، 6ام اسفندماه 1401
کد خبر: 143416

تیم کوک با هیئت‌ مدیره اپل خداحافظی می‌کند

این پیشنهاد در تاریخ 10 مارس در جریان جلسه سهامداران اپل به رأی گذاشته خواهد شد.
 
مرکز ملی حقوقی و سیاست‌گذاری (NLPC) قصد دارد در جلسه سهامداران اپل که در تاریخ 10 مارس (19 اسفندماه) برگزار می‌شود، از قدرت خود به‌عنوان سهامدار این شرکت برای حذف «ال گور»، سیاستمدار آمریکایی و «تیم کوک»، مدیرعامل اپل از هیئت‌مدیره این شرکت استفاده کند.
 
جلسه سالانه سهام‌داران اپل برای 10 مارس برنامه‌ریزی‌شده و در آن معمولاً به سهام‌داران این فرصت داده می‌شود تا در مورد پیشنهادها رأی دهند، اعضای هیئت‌مدیره را منصوب کنند یا سایر اقدامات اداری را انجام دهند.
 
مخالفت با حضور تیم کوک در هیئت‌مدیره اپل
طبق گزارشی که توسط فاکس بیزینس منتشر شده، NLPC دو درخواست انتخاب جایگزین برای تیم کوک و ال گور، دو عضو هیئت‌مدیره اپل را به کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) ارائه کرده است. در یکی از این پرونده‌ها از سهامدار دیگر اپل خواسته شده که علیه «ال گور» به‌عنوان نامزد مدیریت رأی دهند و پرونده دیگر به‌منظور مخالفت با حضور مجدد کوک در هیئت‌مدیره تنظیم شده است.
 
تیم کوک و ال گور
 
«پل چسر»، مدیر پروژه یکپارچگی شرکتی NLPC، به فاکس بیزینس گفت:
 
«ال گور در وهله اول هرگز واجد شرایط عضویت در هیئت‌مدیره اپل نبود، بنابراین برای او بیش از 20 سال دوام بیهوده است. تنها صلاحیتی که او تابه‌حال داشته که با معیارهای اپل مطابقت دارد، نگرانی او در زمینه گرم‌شدن کره زمین بوده است.»
 
در پرونده علیه تیم کوک، نه‌تنها از سهام‌داران خواسته شده تا با حضور او در هیئت‌مدیره اپل مخالفت کنند، بلکه همچنین خواستار اطلاعات بیشتر در مورد تجارت این شرکت در چین شده است. NLPC از اپل می‌خواهد تا به‌طور کامل خطرات تجارت در چین و گستره کامل زنجیره تأمین آن در این کشور را افشا کند.
 
هر دو پیشنهاد مطرح‌شده در تاریخ 10 مارس در جریان جلسه سهام‌داران اپل به رأی گذاشته خواهد شد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.