اپراتورها

اپلیکیشن

تلفن همراه

رسانه‌های اجتماعی

February 25, 2023
22:54 شنبه، 6ام اسفندماه 1401
کد خبر: 143423

30 سال پس از ارسال اولین پیامک؛ وودافون گوگل RCS را انتخاب کرد

ICTna.ir – گروه مخابراتی وودافون مستقر در بریتانیا، پلتفرم پیام رسانی گوگل (google RCS) را به عنوان برنامه پیام‌رسانی پیش‌فرض بر روی دستگاه اندرویدی که به فروش می‌رساند، پذیرفت و انتخاب کرد.
 
به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، این اقدام بخشی از یک همکاری گسترده اروپایی است که روز سه شنبه اعلام شد. بر اساس این قرارداد، وودافون سرویس خدمات ارتباطی غنی (RCS) خود را به زیرساخت RCS Google، Jibe Cloud، که زیربنای برنامه Messages by Google است، منتقل خواهد کرد. مهاجرت برای کاربران تجاری و همچنین مشتریان مصرف کننده اعمال می شود.
 
instant-message-communication-770x285.jpg
 
این اپراتور از مزایای استفاده از RCS برای اشتراک‌گذاری ایمن و مطمئن عکس‌ها، ویدیوها و فایل‌ها با یک یا چند نفر صحبت به میان آورده، مزایایی که تقریباً 15 سال است که از طریق برنامه‌های پیام‌رسان OTT مانند WhatsApp در دسترس بوده است.
 
این مهاجرت شاید برای کسب‌وکارها معنی‌دارتر باشد، اما با توجه به شرایط امروز، پیامک را به برنامه‌های OTT به عنوان یک کانال بازاریابی و خدمات مشتری ترجیح می‌دهند.
 
برای مشتریان تجاری، وودافون در بیانیه‌ای مطبوعاتی گفت: پذیرش وودافون از پلت‌فرم پیام‌رسانی تجاری RCS Google به‌طور چشمگیری ورود و عملیات کسب‌وکار را ساده‌تر می‌کند و به کسب‌وکارها کمک می‌کند تا از طریق تجربیات مکالمه‌ای نوآورانه برای خدمات و فروش، با مشتریان تعامل داشته باشند.
 
وودافون تنها شرکت مخابراتی بزرگی نیست که آینده RCS خود را در اختیار گوگل قرار داده است. به عنوان مثال، غول های آمریکایی AT&T و ورایزون هر دو در سال 2021 به این پلتفرم روی اوردند.
 
استفاده از Google RCS به این معنی نیست که وودافون به پشتیبانی از SMS پایان می دهد. این برنامه همچنان در گوشی های اندرویدی موجود خواهد بود، فقط برنامه پیام رسانی پیش فرض نخواهد بود. بعلاوه، برنامه iMessage آیفون با اندروید قابل اجرا نیست و اساسا اتصال متقابلی بین این دو نیست، بنابراین کاربر اندرویدی که پیامی را برای دوست خود که کاربر آیفون است ارسال می کند، باید با پیامک، MMS یا برنامه OTT ارتباط خود را حفظ کند.
 
با این وجود، اطلاعیه روز سه‌شنبه ارزش توجه دارد، زیرا برای سه دهه، ودافون، از نقش پیشگامی که در توسعه پیامک ایفا کرده بود، صرف نظر کرده است. 
 
هیروشی لاکهایمر، معاون پلتفرم‌ها و اکوسیستم‌ها در گوگل، اضافه کرد: گوگل و وودافون با هم متحد می‌شوند تا پیام‌رسانی مدرن با RCS، یک تجربه تلویزیونی تعاملی جذاب و گوشی‌های هوشمند جدید اندرویدی را به کاربران ارائه دهند. ما از همکاری با وودافون قدردانی می کنیم و خوشحالیم که میلیون ها مشترک خود را در سراسر اروپا خوشحال می کنیم.
 
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.