تلفن همراه

گوشی

February 27, 2023
11:44 دوشنبه، 8ام اسفندماه 1401
کد خبر: 143480

گلکسی زد فولد 5 و زد فلیپ 5 احتمالاً از لولایی با طراحی قطره‌ای بهره خواهند برد

یک منبع آگاه می‌گوید سامسونگ در گلکسی زد فولد 5 و فلیپ 5 از لولایی استفاده می‌کند که مانند گوشی‌های شیائومی طراحی قطره‌ای خواهد داشت.
 
گزارشی تازه نشان می‌دهد که گلکسی زد فولد 5 و گلکسی زد فلیپ 5 احتمالاً بالاخره در لولای خود از طراحی محبوب قطره‌ای استفاده خواهند کرد. این طراحی پیش‌تر که در شیائومی میکس فولد 2 و اوپو فایند N2 دیده شده بود، کمک می‌کند تا نمایشگر چین‌خوردگی کمتری داشته باشد.
 
چند وقت پیش گزارشی منتشر شد که مدعی بود سامسونگ می‌خواهد طراحی لولای گلکسی زد فولد 5 را تغییر دهد. حالا منبع آگاه دنیای موبایل به نام Ice Universe اعلام کرده است که این شایعات صحیح بوده‌اند و گوشی‌های تاشوی جدید کره‌ای‌ها از طراحی قطره‌ای برای لولای خود بهره می‌برند.
 
اگرچه سامسونگ در زمینه گوشی‌های تاشو پیشگام بازار بوده است، اما اوپو و شیائومی با طراحی متفاوت خود لولای بهتری را در این گوشی‌ها عرضه کردند و به‌نظر می‌رسد که سامسونگ حالا حاضر به پیروی از طراحی آن‌ها شده است. این لولای جدید می‌تواند چین‌خوردگی در محل خم‌شدن را کمتر کند و اجازه دهد تا دو طرف صفحه گوشی به‌صورت مسطح روی هم بسته شوند.
 
گزارش‌های پیشین مدعی بودند که استفاده از لولایی که طراحی قطره‌ای دارد، می‌تواند توانایی دستگاه برای مقاومت در برابر آب را کاهش دهد. ولی حالا Ice Universe ادعا می‌کند که گلکسی زد فولد 5 و فلیپ 5 استاندارد IPX8 را که در نسخه‌های قبلی هم ارائه شده بود، حفظ خواهند کرد. این مسئله از آن جهت اهمیت دارد که مقاومت در برابر آب یا گردوغبار در بازار گوشی‌های تاشو اتفاقی کمیاب است.
 
البته موتو ریزر 2022 هم با استاندارد IP52 تا حدی در برابر رطوبت مقاومت می‌کند، اما سامسونگ با استاندارد IPX8 همچنان حرف اول را در این زمینه خواهد زد و بادوام‌ترین گوشی تاشوی بازار را در اختیار خواهد داشت. پیش‌بینی می‌شود که زد فولد 5 و زد فلیپ 5 مانند سال‌های اخیر در رویدادی ویژه در تابستان سال آینده (احتمالاً در مردادماه) رونمایی شوند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.