فناوری‌های پوشیدنی

February 27, 2023
13:49 دوشنبه، 8ام اسفندماه 1401
کد خبر: 143491

هدست واقعیت ترکیبی اپل تایپ با کیبورد مجازی را امکان‌پذیر می‌کند

به‌ادعای یکی از افشاگران سرشناس، اولین هدست واقعیت ترکیبی اپل به کاربر امکان می‌دهد که بدون لمس اشیای فیزیکی، ازطریق کیبورد مجازی تایپ کند.
 
در‌حالی‌که اپل تاکنون تولید هدست واقعیت ترکیبی را تأیید نکرده است، بسیاری از افشاگران عقیده دارند که هدست این شرکت خرداد ۱۴۰۲ معرفی می‌شود. مارک گارمن، افشاگر خوش‌سابقه، در گزارشی اختصاصی می‌گوید نسل اول هدست اپل احتمالاً برخلاف نسل اول اپل واچ به آیفون وابسته نخواهد بود.
 
گارمن می‌گوید جدیدترین نمونه‌های آزمایشی هدست واقعیت ترکیبی اپل را می‌توان بدون دسترسی به آیفون راه‌اندازی کرد. کاربر می‌تواند محتواهای مدنظرش را در آی‌کلاد آپلود و سپس مستقیماً روی هدست دانلود کند. هدست واقعیت ترکیبی اپل کنترلر مجزا ندارد و به‌جای آن روی حرکات دست نظارت انجام می‌دهد.
 
یکی از قابلیت‌های هیجان‌انگیز هدست اپل، استفاده از کیبورد مجازی خواهد بود؛ به‌گونه‌ای که کاربر می‌تواند بدون لمس هیچ آیتمی در دنیای واقعی (مثل نمایشگر یا کیبورد فیزیکی) جملات مدنظرش را تایپ کند. ظاهراً این قابلیت در نمونه‌های آزمایشی هدست وجود دارد؛ اما ممکن است به نمونه‌ی نهایی راه پیدا نکند.
 
اولین هدست اپل که احتمالاً Reality Pro نام دارد، در کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان ۲۰۲۳ رونمایی می‌شود. این محصول در بهترین حالت ممکن، اواخر ۲۰۲۳ روانه‌ی بازار خواهد شد. گارمن می‌گوید اپل از همین‌حالا کار روی مدل‌های دیگری از هدست خود را نیز شروع کرده است. گفته می‌شود مدل اول ۳٬۰۰۰ دلار قیمت دارد.
 
اپل احتمالاً در پایان سال ۲۰۲۴ یا اوایل ۲۰۲۵ مدل دوم هدست خود را با قیمت ارزان‌تر عرضه می‌کند. این هدست جدید از پردازنده‌ی ضعیف‌تر و نمایشگری با کیفیت کمتر استفاده خواهد کرد و با نام احتمالی Reality One از راه خواهد رسید.
 
گارمن می‌گوید اپل با تمرکز ویژه بر بهبود قدرت پردازشی، مشغول کار روی نسل دوم Reality Pro است. مدل اول این هدست با پردازنده‌ی M2 به‌همراه تراشه‌ای مجزا برای پردازش محتواهای واقعیت مجازی و واقعیت افزوده روانه‌ی بازار می‌شود.
 
اپل در ابتدا قصد داشت نسل اول هدست را بسیار قدرتمندتر کند. گفته می‌شد این هدست محفظه‌ی خارجی مجزایی دارد که به شیوه‌ی بی‌سیم به دستگاه وصل می‌شود و قدرت اضافی تأمین می‌کند. جانی آیو، طراح ارشد سابق اپل، با این ایده مخالفت کرده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.