فناوری‌های پوشیدنی

February 28, 2023
9:42 سه شنبه، 9ام اسفندماه 1401
کد خبر: 143521

/باMWC2023/ شیائومی از عینک واقعیت افزوده جدیدی با قابلیت‌های پیشرفته و وزن کم رونمایی کرد

 
عینک شیائومی کیفیت نمایش بالایی دارد و با قابلیت‌های کاربردی خود می‌تواند یک محصول جذاب باشد.
 
 
کنگره جهانی موبایل رویداد جذابی است، چون نه‌تنها محصولات آماده مصرف، بلکه نمونه‌های اولیه محصولات آینده را به نمایش می‌گذارد. شیائومی دیروز در آستانه MWC 2023 از عرضه جهانی پرچمداران جدید خود خبر داد و امروز از یک جفت عینک واقعیت افزوده پرده برداشته که از همه عینک‌های AR موجود در بازار پیشرفته‌تر است.
 
عینک هوشمند شیائومی با نام Xiaomi Wireless AR Smart Glass Discovery Edition، محصولی با دو نمایشگر MicroLED است که هر کدام از آن‌ها در یک شیشه قرار گرفته‌اند و از وضوح FHD و روشنایی 1200 نیتی بهره می‌برند. این شرکت می‌گوید زمانی که PPD یا «پیکسل بر درجه» به 60 برسد، چشم انسان دیگر متوجه پیکسل‌ها نخواهد شد و PPD این عینک برابر 58، یعنی بسیار نزدیک به این آستانه است. این عینک سه دوربین به‌سمت بیرون دارد که محیط روبه‌روی کاربر را شناسایی می‌کنند.
 
وزن این دستگاه 126 گرم است و شیائومی آن را از فیبر کربن و آلیاژ منیزیم ساخته و از یک باتری آند سیلیکون-اکسیژن استفاده کرده است که به‌طور اختصاصی توسط این شرکت توسعه داده شده و از باتری‌های لیتیوم-یونی کوچک‌تر است.
 
 
مشخصات فنی عینک AR جدید شیائومی
عینک AR شیائومی از چیپست اسنپدراگون XR2 نسل 1 استفاده می‌کند و حافظه داخلی ندارد، به همین خاطر باید آن را به گوشی‌های هوشمند وصل کنید. ولی این محصول تماماً به‌صورت بی‌سیم کار می‌کند و می‌توانید با کمک فناوری ارتباطی این شرکت که ترکیبی از وای‌فای و بلوتوث است، از آن استفاده نمایید. شیائومی می‌گوید میزان تأخیر در این ارتباط فقط 50 میلی‌ثانیه است.
 
عینک واقعیت افزوده شیائومی همچنین اپلیکیشن‌هایی دارد که این دستگاه را از رقبا متمایز می‌کند. برای مثال، شیائومی اجازه می‌دهد تا یک میزکار مجازی داشته باشید و با پنجره‌های مختلف تعامل برقرار کنید. به‌علاوه، این عینک اجازه می‌دهد تا به اکوسیستم لوازم خانگی هوشمند شیائومی دسترسی داشته باشید و با ژست‌های حرکتی مثلاً یک چراغ را خاموش کنید.
 
 
به‌علاوه، این محصول از لنزهای الکتروکرومیک بهره می‌برد که به شما کمک می‌کند تا با یک دکمه لنزها را سیاه کنید. به عبارت دیگر، لنزها در حالت عادی شفاف هستند تا بتوانید محیط را ببینید، اما در زمان تماشای ویدیو می‌توانید آن‌ها را تیره کنید تا حواستان کمتر به‌خاطر پس‌زمینه پرت شود.
 
با توجه به اینکه این محصول آماده مصرف به‌نظر می‌رسد، مشخص نیست که چرا شیائومی آن را به بازار عرضه نمی‌کند. بااین‌حال، می‌توان حدس زد که قیمت بالا یا عمر پایین باتری از مشکلات پیش روی این دستگاه باشد. ولی در هر صورت، عینک شیائومی یکی از پیشرفته‌ترین عینک‌های AR است که نوید آینده جذابی را برای این بازار می‌دهد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.