5G, 6G, vRAN, OpenRAN

تلفن همراه

فناوری

February 28, 2023
9:53 سه شنبه، 9ام اسفندماه 1401
کد خبر: 143524

/باMWC2023/ نوکیا با تغییر نشان تجاری‌اش به آینده می‌نگرد

Nokia-MWC-2023-new-brand-770x285.jpg
 
ICTna.ir – نوکیا، فروشنده فنلاندی تجهیزات شبکه و فناوری تلفن همراه، از لوگوی جدیدی در آستانه کنگره جهانی موبایل 2023 رونمایی کرد.
 
به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، نوکیا رویدادی را در هتل اینترکانتیننتال در بارسلون برگزار کرد تا از لوگوی جدید خود، یا در واقع، هویت برند جدید، به شکلی که نوع بازاریابی آن را بیان می کنند، رونمایی کند. لوگویی که نوکیا میگوید روح آن در مورد قطع رابطه با مصرف کننده ای است که با گذشته خود (زمانی که تلفن می فروخت) در ارتباط است و ارائه یک هویت جدید که ظاهراً نقش B2B فعلی آن را بیشتر منعکس می کند را در کانون توجه داشته است. در کنار لوگوی جدید، نوکیا تصویری از چگونگی پیشرفت شبکه‌ها در هفت سال آینده و چگونگی برنامه‌ریزی برای تکامل، مطابق با این تغییرات ارائه کرد.
 
پیکا لوندمارک، رئیس و مدیر عامل نوکیا و دیگر مدیران ارشد روی استیج، در سخنرانی های مختلفی که این چشم انداز را ترسیم می‌کردند، 6 "ستون" را توصیف کردند که برای کمک به آنها در انجام این کار روی آنها تمرکز خواهند کرد. اینها شامل رشد کسب و کار CSP، گسترش سهم آن از کسب و کار سازمانی، مدیریت فعال مجموعه خود (به هر معنایی)، "ایمن سازی طول عمر کسب و کار" از طریق فناوری های نوکیا، ساخت مدل های کسب و کار جدید، و توسعه ESG (زیست محیطی، اجتماعی و حکمرانی) به یک مزیت رقابتی می باشند.
 
نیشانت باترا، مدیر ارشد استراتژی و فناوری با ارائه چشم‌اندازی از آنچه فکر می‌کند صنعت تا سال 2030 چگونه خواهد بود، تأکید کرد که چگونه فناوری شبکه در حال تغییر و درهم تنیدگی با ابر است و به "پتانسیل نمایی دیجیتال" و شبکه هایی که فکر، حس و عمل می کنند، می اندیشد.' او گفت: شبکه ها به طور فزاینده ای باز خواهند شد و نوآوری با API ها قابل توجه خواهد بود. او گفت رابط‌های باز «کاملاً ناکافی» هستند، و توضیح داد که آرزوی ایجاد «شبکه به‌عنوان کد» است.
 
nokia-2-1024x771.jpg
 
نوکیا هم مثل بقیه خیلی در مورد متاورس صحبت کرد. به طور خاص از متاورس صنعتی و سازمانی صحبت کرد، که می‌گوید در حال رشد بسیار سریع‌تر از متاورس مصرف‌کنندهاست و از «همکاری همه جانبه» و «صنایع فیزیکی در حال دیجیتالی شدن» صحبت کرد. تا آنجا پیش رفت که گفت که در آینده ترافیک شبکه تحت سلطه فعالیت XR یا متاورس خواهد بود، نه ویدیوی تلفن هوشمند!
 
لوندمارک گفت: «ما پتانسیل دیجیتال را برای متحول کردن تجارت، صنعت و جامعه با فرصتی برای دستاوردهای قابل توجه در بهره وری، پایداری و دسترسی می بینیم. فناوری شبکه‌های حیاتی پیشرو در بازار ما به طور فزاینده‌ای مورد نیاز مشتریان و شرکا در هر صنعتی است. ما آینده ای را می بینیم که در آن شبکه ها فراتر از اتصال افراد و اشیاء هستند. آنها سازگار، مستقل و قابل مصرف هستند. آنها شبکه‌هایی هستند که حس می‌کنند، فکر می‌کنند و عمل می‌کنند و فرصت دیجیتالی‌سازی را به حداکثر می‌رسانند.
امروز ما استراتژی به روز شرکت و فناوری خود را با تمرکز بر آزادسازی پتانسیل نمایی شبکه ها به اشتراک می گذاریم و پیشگام آینده ای که در آن شبکه ها با ابر ملاقات می کنند هستیم. برای نشان دادن این جاه طلبی، نام تجاری خود را تازه می کنیم تا نشان دهد که امروز چه کسی هستیم: یک رهبر نوآوری فناوری B2B. این نوکیا است، اما نه آن‌طور که دنیا قبلاً ما را دیده است.
 
ریبرندینگ یک بازی قدیمی مارکتینگی است. بازیکنان آن دوست دارند انواع پیام‌های بلند و آرزومند را با چیزی که اساساً تغییر فونت است مرتبط کنند، اما آنچه در پرزنت ها بسیار واضح به نظر می‌رسید اغلب نمی‌تواند به دنیای واقعی ترجمه شود. انجام این کار منطقی است، هرچند، اگر نوکیا نگران باشد که هر بار که از آن (یا اریکسون در آن موضوع) به ماگل‌های خارج از بخش مخابراتی یاد می‌شود، احتمالاً هنوز آنها را به عنوان یک برند تلفن در نظر می‌گیرند. اتفاقاً این برند قدیمی همچنان روی گوشی های HMD Global زنده خواهد ماند و این شاید با ادعاهای مطرح شده در این سخنرانی به نوعی در تضاد باشد یا دستکم مشکل زا باشد.
 
 
چیزی که در چشم انداز داشت پرزنت میشد، عملا فاقد جزئیات بود و از نظر ساختاری تغییرات بزرگی وجود نداشت تا بتواند مدل های تجاری جدید و متفاوتی را دنبال کند، و وقتی روی این موضوع در بخش پرسش و پاسخ چالش برانگیز شد. واقعاً هم توضیح از سمت نوکیا وجود نداشت. ممکن است چشم انداز آینده درست باشد و رقیب اریکسون احتمالاً موافق است که API های شبکه بعد از خرید بسیار گران Vonage اتفاق بزرگی خواهند بود. اما افزایش علاقه ظاهری آن به متاورژن بیشتر یک نقطه ضعف به نظر می رسد. در حالی که در روزهای آتی بحث‌های متاورس زیادی در اطراف MWC وجود خواهد داشت، این بازار همچنان یک بازار آزمایش‌نشده باقی می‌ماند، بنابراین دیدن شرکت‌ها در این زمینه همیشه شگفت‌آور است.
 
 
در اینجا چگونگی توصیف Tommi Uitto، رئیس شبکه های تلفن همراه در نوکیا در بیانیه مطبوعاتی آمده است: قدرت شراکت‌های صنعتی ما و راه‌اندازی anyRAN انتخاب بیشتر و عملکرد بالاتر در Cloud RAN را برای اپراتور شبکه تلفن همراه و مشتریان سازمانی ما باز می‌کند. Cloud RAN مبتنی بر سرور باید در کوتاه‌مدت تا میان‌مدت با RAN ساخته‌شده همزیستی داشته باشد که مستلزم ثبات عملکرد و تداوم خدمات بین این دو است. ما به همراه شرکای پیشرو در صنعت خود، با ایجاد عملکرد ثابت در زیرساخت ابری یا سخت‌افزار سرور هر شریک، به سمت این هدف پیشرفت زیادی کرده‌ایم. رویکرد مشترک ما به Cloud RAN به این معنی است که می‌توانیم با ارائه مشترک مزیت رقابتی به سازمان‌هایی که از Cloud RAN استفاده می‌کنند، کارایی، نوآوری، باز بودن و مقیاس را افزایش دهیم.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.