5G, 6G, vRAN, OpenRAN

تحلیل بازار

تلفن همراه

سخت‌افزار

فناوری

February 28, 2023
10:04 سه شنبه، 9ام اسفندماه 1401
کد خبر: 143526

/باMWC2023/ اینتل کیت جدید vRAN را رونمایی کرد و مدعی تسلط بر بازار شد

ICTna.ir – اینتل یک تراشه جدید با مکانیزم یکپارچه برای شبکه های vRAN رونمایی کرد، حرکتی که به وضوح با آن اینتل امیدوار است به حفظ حضور گسترده در بازار رو به رشد شبکه های رادیویی مجازی کمک کند.
 
به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، در واقع، این سازنده تراشه، پردازنده‌های نسل چهارم Intel Xeon Scalable خود را با اینتل vRAN Boost – عنوانی سریع – در کنگره جهانی موبایل در روز دوشنبه ارائه کرد، رویدادی که مملو از اپراتورهای تلفن همراه با Open RAN و مجازی‌سازی RAN در نقشه‌های راه‌شان است.
 
Intel-Xeon-chip-770x285.jpg
 
این اعلامیه همراه با افشای این مورد بود که در حال حاضر تقریباً در هر پای vRAN در صنعت انیتل حضور دارد. اینتل میگوید "vRAN اینجاست و تقریباً همه استقرارها بر مبنای اینتل اجرا می شوند."
 
اینکه آیا می‌توان vRAN را به‌طور کامل «بر مبنای اینتل» توصیف کرد یا نه، جای بحث دارد، اما برخی از اپراتورها مطمئناً آن را پذیرفته‌اند. همین هفته گذشته سامسونگ اعلام کرد که تجهیزات سازگار با Open RAN، از جمله نرم‌افزار 5G vRAN، در شبکه Dish در ایالات متحده فعال شده است، جایی که فروشنده نیز به شدت درگیر عرضه vRAN Verizon است . ورایزون در ماه‌های اخیر به‌عنوان طرفدار vRAN ظاهر شده است و 10000 سایت از سامسونگ را راه‌اندازی کرده و تا سال 2025 بیش از 20000 سایت را ثبت کرده است.
 
علیرغم اینکه بازار جهانی RAN به طور کلی ثابت است، Dell'Oro اخیراً پیش بینی های خود را برای Open RAN – که ذاتاً به vRAN مرتبط است – به دلیل رشد شتابان در آمریکای شمالی افزایش داده است. اکنون بر این باور است که O-RAN تا سال 2027 15 تا 20 درصد از درآمدهای RAN را به خود اختصاص خواهد داد.
 
 
طبق گزارش لایت ریدینگ ، که پیش از کنگره یک گزارش اولیه از اینتل داشت – و توضیح جامعی از وضعیت بازار vRAN از نقطه نظر سیلیکونی ارائه می دهد – "99 درصد یا بیشتر" از استقرارهای تجاری vRAN روی اینتل اجرا می شود.
 
همانطور که در بالا ذکر شد، این 99 درصد از یک بیس نسبتا کوچک است، اما شروع به ترسیم تصویری از مسیر میکند. 
هنوز خیلی زود است که بگوییم این نوع تسلط یک تامین کننده برای بازار گسترده تر – شرکت های OEM و مشتریان مخابراتی آنها – نگران کننده است یا خیر، اما موقعیت های انحصاری معمولاً سودمند نیستند. در هر صورت، اینتل مطمئنا مایل است به کار بر روی نمونه کارها خود ادامه دهد تا رقابت را از بین ببرد، و اینجاست که پردازنده نسل چهارم اینتل Xeon Scalable وارد میدان می شود.
 
اینتل میگوید پیشرفت‌هایی که ما در پلت‌فرم‌های نسل چهارم Intel Xeon خود انجام داده‌ایم تا عملکرد vRAN را دوبرابر کند و در عین حال در همان محدوده انرژی قرار داشته باشد، تا توان عملیاتی UPF هسته 5G را تقریباً دو برابر کند و سرعت استقرار طیف گسترده‌ای از شبکه، امنیت و سازمانی را افزایش دهد. Sachin Katti، معاون ارشد اینتل در اطلاعیه مطبوعاتی گفت: سرویس‌های edge، اینتل را به پلتفرمی برای مشتریان ما تبدیل می‌کند تا شبکه‌های آینده خود را امروز مدرن‌سازی و کسب درآمد کنند.
 
 
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.