اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

فیبرنوری

February 28, 2023
19:14 سه شنبه، 9ام اسفندماه 1401
کد خبر: 143573

وزیر ارتباطات خبر داد: ایجاد ۲.۵ میلیون پوشش فیبرنوری در سراسر کشور تا امروز

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اعلام این خبر که تا کنون ۲.۵ میلیون پوشش فیبرنوری در سراسر کشور ایجاد شده است، به شهرداران سراسر کشور توصیه کرد که دوره مذاکراتی خود با اپراتورها را برای راه‌اندازی فیبرنوری منازل و کسب و کارها کوتاهتر کنند.
عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، در آیین افتتاح عملیات اجرایی فیبرنوری منازل و کسب و کارها (FTTX) استان کرمانشاه با تاکید بر اینکه امروز ارتباطات به جز لاینفک زندگی مردم تبدیل شده، گفت: بر همین اساس ما در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به دنبال این هستیم که بهترین ارتباطات را برای تسهیل زندگی برای مردم فراهم کنیم.
وی افزود: متاسفانه در سال های گذشته در حوزه ارتباطات ثابت سرمایه گذاری مناسبی صورت نگرفته بود و همین امر باعث شده که وضعیت خوبی در ارتباطات ثابت نداشته باشیم.
 
زارع پور با تاکید بر اینکه فیبرنوری زیر ساخت توسعه است، گفت: با توجه به اهمیت این موضوع، دولت سیزدهم طرح بزرگی را شروع کرده است و با اعتقاد به اینکه نسخه شفابخش حل مشکلات اینترنت در کشور رساندن فیبرنوری به منازل و کسب و کارها است، هدفگذاری کرده‌ایم که تا پایان دولت سیزدهم، ۸۰ درصد خانوارهای کشور یعنی حدود ۲۰ میلیون خانوار و کسب و کار تحت پوشش فیبرنوری قرار بگیرند.
 
وزیر ارتباطات با اشاره به اینکه کرمانشاه یازدهمین استانی است که عملیات اجرایی فیبرنوری در آن آغاز می شود، گفت: اعتقاد داریم که می شد این استان خیلی زودتر عملیات اجرایی احداث فیبرنوری را آغاز کند و از همین رو به شهرداران سراسر کشور توصیه می کنیم که دوره مذاکراتی خود با اپراتورها را برای راه اندازی فیبرنوری منازل و کسب و کارها کوتاهتر کنند.
 
وی با بیان اینکه تا امروز ۲.۵ میلیون پوشش فیبرنوری در سراسر کشور ایجاد شده است، افزود: امیدوارم با همتی که امروز در سطح مدیران کرمانشاه مشاهده کردیم تا چهار ماه آینده شاهد کامل شدن پوشش فیبرنوری در شهر کرمانشاه باشیم و تا پایان دولت سیزدهم هم کل استان کرمانشاه تحت پوشش قرار گیرند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.