فناوری اطلاعات

March 1, 2023
14:52 چهارشنبه، 10ام اسفندماه 1401
کد خبر: 143586

نگرانی اروپا از قرارداد جدید انتقال داده به آمریکا

ناظر حفاظت از داده های اتحادیه اروپا درباره پیش نویس تصمیم کمیسیون این منطقه برای قرارداد جدید انتقال داده به آمریکا اظهار نگرانی کرده است.
به گزارش رویترز، این سازمان معتقد است باید اقدامات بیشتری برای حفاظت از حریم خصوصی شهروندان اروپایی انجام داد.
 
اظهارنظر غیر الزام آور هیئت حفاظت از داده های اروپا (EDPB) پس از آن صادر شد که کمیسیون پیش‌نویس تصمیمی را در دسامبر صادر کرد مبنی بر اینکه تدابیر امنیتی ایالات متحده در برابر فعالیت‌های اطلاعاتی آمریکا به اندازه کافی قوی است تا نگرانی‌های مربوط به حریم خصوصی داده‌های اتحادیه اروپا را برطرف کند.
 
EDPB اعلام کرد محور نگرانی هایش حقوق معینی از سوژه‌های داده، انتقال‌های بعدی اطلاعات، دامنه معافیت‌ها، جمع‌آوری موقت انبوه داده‌ها و عملکرد عملی مکانیسم جبران خسارت متمرکز است.
 
آندرئا جلینک رئیس EDBP در بیانیه ای نوشت: ما توصیه می‌کنیم به نگرانی‌های بیان‌شده رسیدگی و توضیحات مورد درخواست برای اطمینان از پایداری تصمیم کفایت ارائه شود.
 
او در ادامه افزود: معتقدیم که پس از اولین بررسی تصمیم کفایت، بررسی های بعدی باید حداقل هر ۳ سال یکبار انجام شود. ما متعهد هستیم که در آنها مشارکت داشته باشیم.
 
همچنین این سازمان از کمیسیون اتحادیه اروپا خواست تا اقدامات امنیتی بیشتری برای تضمین استقلال دادگاه بررسی حفاظت از داده انجام دهد و شفافیت بیشتری درباره جمع آوری انبوه داده ها به طور موقت، حفظ و تحلیل چنین داده هایی فراهم کند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.