سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

March 1, 2023
16:01 چهارشنبه، 10ام اسفندماه 1401
کد خبر: 143597

یکی از بزرگ‌ترین کلکسیون‌های محصولات اپل در دنیا به مزایده گذاشته می‌شود

مجموعه عظیمی از محصولات کلاسیک اپل که در طول 45 سال گردآوری شده است، به‌زودی به فروش خواهد رسید.
 
 
 
 
به‌زودی در ماه مارس مزایده‌ای برگزار خواهد شد تا یکی از بزرگ‌ترین کلکسیون‌های محصولات اپل در دنیا شامل بیش از 500 محصول کلاسیک که در نیم قرن اخیر گردآوری شده‌اند، به فروش گذاشته شود. این محصولات در بازه زمانی سال‌های 1977 تا 2008 توسط کارآفرین سوئیسی، «هانسپیتر لوزی» تهیه شده‌اند.
 
در انتهای ماه آینده میلادی قرار است مزایده‌ای در بورلی هیلز کالیفرنیا برگزار شود تا مجموعه‌ای عظیم و کم‌نظیر از محصولات کلاسیک اپل به فروش برسد. پیش از برگزاری این مزایده در تاریخ 10 فروردین‌ماه، علاقه‌مندان می‌توانند به مدت 3 روز این محصولات را مشاهده کنند.
 
این مزایده شامل چه محصولاتی از اپل خواهد بود؟
برخی از این اقلام مثل کامپیوتر Lisa I مربوط به سال 1983، بسیار کمیاب‌ هستند و احتمالاً با قیمتی در حدود 10 تا 20 هزار دلار به فروش می‌رسند. این محصول یکی از اولین کامپیوترهای شخصی اپل بود که رابط کاربری گرافیکی داشت و با موفقیت چشمگیری روبه‌رو نشد و تنها حدود 10 هزار نسخه از آن به فروش رفت.
 
 
از دیگر محصولاتی که در این حراجی عرضه خواهد شد می‌توان به کامپیوتر Macintosh Plus مربوط به سال 1986 اشاره کرد که همراه با کیبورد و موس نگهداری شده است. همچنین نسخه Blue Dalmatian از iMac G3 در این مجموعه دیده می‌شود.
 
 
کلکسیون لوزی علاوه بر کامپیوترها، شامل دیگر گجت‌های جذاب اپل است. برای مثال، دوربین QuickTake 100 مربوط به سال 1994 در این بین قرار دارد که احتمالاً قیمتی بین 200 تا 300 دلار خواهد داشت. حراجی Julien که میزبان فروش این کلکسیون خواهد بود، می‌گوید این دوربین یکی از اولین دوربین‌های دیجیتالی تجاری موفق در دنیا بوده است.
 
به‌علاوه، Apple Joystick مربوط به سال‌های 1983-1984 به فروش گذاشته می‌شود که ابزاری جانبی برای کامپیوترهای IIE یا IIC اپل بود. لوزی همچنین نسخه اصلی Summagraphics MacTablet از سال‌های 1983-1979 را در اختیار دارد که یکی از اولین تبلت‌های گرافیکی تجاری در دنیا محسوب می‌شود.
 
مزایده محصولات قدیمی اپل در چند وقت اخیر رواج پیدا کرده است. به‌تازگی در خبرها اعلام شد که یک آیفون نسل اول پلمب با قیمت 63 هزار دلار به فروش رسیده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.