فناوری اطلاعات

March 2, 2023
16:23 پنجشنبه، 11ام اسفندماه 1401
کد خبر: 143615

گیمر ۱۸ ساله یک NFT در مسابقات برنده شد و آن را با قیمت ۱٫۶ میلیون‌ دلار فروخت

جوانی ۱۸ ساله که NFT اسرارآمیزی را در مسابقه‌ای آنلاین برنده شده بود، آن را با قیمت ۱۰۰۰ اتر (حدود ۱٫۶ میلیون دلار) فروخت.
 
 
اگرچه تب‌وتاب اولیه‌ی NFTها فروکش کرده است، این فناوری همچنان مورد توجه برخی افراد و شرکت‌ها قرار دارد. با بهبود نسبی شرایط بازار رمزارزها، اکنون یک توکن غیرقابل‌تعویض با قیمت ۱,۰۰۰ اتر (۱٫۶ میلیون دلار) فروخته شد. این اثر دیجیتال مثل بسیاری از NFT‌های اخیر که با قیمت گران فروخته شدند، مربوط به مجموعه‌ی Bored Ape Yacht Club است.
 
گیمر ۱۸ ساله‌ای به‌ نام کایل جکسون که او را بیشتر با لقب Mongraal می‌شناسند، یک NFT کم‌یاب از مجموعه‌ی Bored Ape Yacht Club را با قیمت ۱,۰۰۰ اتر به میلیاردری به‌ نام آدام ویتزمن فروخت.
 
مونگرال که به‌دلیل موفقیت‌هایش در بازی فورتنایت به‌شهرت رسید، به‌دلیل کسب بیشترین امتیاز در بازی NFT موسوم‌ به Dookey Dash، یک NFT گران‌قیمت به‌دست آورد و آن را بفروشد. این گیمر می‌گوید:
 
با تشکر ویژه از آزمایشگاه یوگا برای میزبانی از این مسابقه‌ی باورنکردنی. من مشتاقانه منتظر رقابت‌ها و رویدادهای آینده‌ی این مجموعه هستم.
– مونگرال
 
 
 
به‌نوشته‌ی TheChainSaw، هفته‌ی گذشته، یکی از جوامع بزرگ وب ۳ به‌ نام UpDAO، پیشنهادی به ارزش ۶۹۰ واحد WETH (معادل ۱٫۱ میلیون دلار در آن زمان) برای خرید NFT مونگرال ارائه داده بود. وب‌سایت معروف میم به‌ نام 9GAG نیز پیشنهادی به‌ ارزش ۹۹۹ تتر (حدود ۱٫۶ میلیون‌دلار) برای خرید این NFT پیشنهاد داد؛ اما این توکن غیرقابل‌تعویض نهایتاً به ویتزمن رسید.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.