امینت

تلفن همراه

March 3, 2023
14:05 جمعه، 12ام اسفندماه 1401
کد خبر: 143624

مقام امنیت سایبری آمریکا، اپل را الگویی برای تأمین امنیت کاربران می‌داند

یک مقام ارشد دولت ایالات متحده که در حوزه‌ی امنیت سایبری تخصص دارد، می‌گوید اپل نمونه‌ای بارز از مسئولیت‌پذیری در قبال امنیت کاربران است.
 
 
 
یکی از مقامات ارشد امنیت سایبری ایالات متحده از کسب‌و‌کارها خواسته است خدماتی را که به مشتریان خود ارائه می‌دهند ایمن‌تر کنند. او همچنین گفته به قوانین جدیدی نیاز است تا بتوان شرکت‌ها را در برابر ساخت و نگهداری نرم‌افزارهای ایمن، مسئول دانست.
 
جِن ایسترلی، مدیر آژانس امنیت سایبری و امنیت زیرساخت ایالات متحده، در کنفرانسی که روز گذشته در دانشگاه کارنگی ملون برگزار شد، اپل را به‌عنوان نمونه‌ای مثبت از مسئولیت‌پذیری و شفافیت در قبال سیاست‌های امنیتی معرفی کرد.
 
به گفته‌ی ایسترلی، ۹۵ درصد از کاربران سرویس ابری آی‌کلاد، از سیستم احراز هویت چند عاملی(MFA) استفاده می‌کنند. این سیستم که امنیت حساب‌های کاربری را به‌شدت بالا می‌برد، از کاربر می‌خواهد کدی را برای دستگاهی دیگر ارسال شده است، در مراحل ورود به حساب وارد کند. ایسترلی می‌گوید نرخ بالای استفاده از MFA نتیجه‌ی پیش‌فرض‌شدن این سیستم‌ امنیتی در آی‌کلاد است.
 
مقام ارشد امنیت سایبری آمریکا اعتقاد دارد که فعال‌سازی MFA به‌صورت پیش‌فرض، بدین معنی است که اپل برای پذیرش مسئولیت ایمن‌سازی دستگاه کاربرانش پیش‌قدم می‌شود.
 
درمقایسه، میزان استفاده از MFA در سرویس‌های مایکروسافت و توییتر کم است. ایسترلی می‌گوید تقریبا یک‌چهارم از مشتریان سازمانی مایکروسافت و کمتر از سه درصد کاربران توییتر مشغول استفاده از MFA هستند و «این ناامید‌کننده است.» با وجود این، ایسترلی می‌گوید شفاف‌سازی این آمار توسط مایکروسافت و توییتر، اقدامی تحسین‌برانگیز محسوب می‌شود.
 
جن ایسترلی می‌گوید شرکت‌هایی مثل مایکروسافت و توییتر با شفاف‌سازی آمار، لزوم فعال‌سازی پیش‌فرض سیستم‌های امنیتی را در مرکز توجه قرار می‌دهند: «شرکت‌های بیشتری باید در این مسیر قدم بردارند. در حقیقت تمامی سازمان‌ها باید خواستار شفافیت درباره‌ی سیاست‌ها و سیستم‌های امنیتی از سوی ارائه‌دهندگان خدمات فناوری‌محور شوند.»
 
مقام ارشد آمریکایی می‌گوید نمایندگان مجلس باید قوانین جدیدی تصویب کنند تا شرکت‌های فناوری نتوانند از طریق امضا قرارداد، مسئولیت ایمن‌سازی سرویس‌ها را از دوش خود بردارند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.