تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

March 4, 2023
17:19 شنبه، 13ام اسفندماه 1401
کد خبر: 143670

هم‌بنیان‌گذار FTX با اتهامات کلاهبرداری و توطئه گناهکار شناخته شد

او اکنون متعهد شده است تا علیه «سم بنکمن-فرید»، مدیرعامل FTX، با دادستان‌ها همکاری کند.
 
«نیشاد سینگ»، یکی از بنیان‌گذاران صرافی رمزارز سقوط‌کرده FTX، در آمریکا برای اتهامات کلاهبرداری و توطئه گناهکار تشخیص داده شد. سینگ که مدیر مهندس FTX بود، سومین عضو دایره داخلی «سم بنکمن-فرید» (SBF)، مدیرعامل این شرکت، محسوب می‌شود که اکنون موافقت کرده است علیه وی با دادستان‌ها همکاری کند. «کارولین الیسون» و «زیکسیائو وانگ» دیگر مدیران این صرافی هستند که قبلاً به کلاهبرداری متهم شده بودند.
 
سینگ در شش پرونده جنایی شامل مواردی ازجمله کلاهبرداری الکترونیکی و توطئه برای اختلاس از ایالات متحده، گناهکار اعلام شد. همان‌طور که رویترز گزارش می‌دهد، او موافقت کرده است که درآمد حاصل از اقدامات خود را به‌عنوان جریمه واگذار کند. پرونده‌های ورشکستگی FTX نشان می‌دهد که او از Alameda Research، دیگر شرکت بنکمن-فرید، 543 میلیون دلار وام دریافت کرده است.
 
اعترافات سینگ درباره صرافی FTX
 
 
او اعتراف کرده که با استفاده از وجوه Alameda Research، به نامزدهای سیاسی کمک مالی کرده است. همچنین به گفته سینگ، این کمک‌های مالی برای تقویت تأثیر سیاسی FTX و بنکمن-فرید در نظر گرفته شده بود.
 
علاوه‌براین، سینگ گفت که در اواسط سال 2022 متوجه شد که Alameda از بودجه مشتریان FTX میلیاردها دلار وام گرفته است تا اینکه در ماه سپتامبر مشخص شد این شرکت تحقیقاتی قادر به بازپرداخت آن نبوده است. سینگ همچنین ادعا کرد که او درآمدهای FTX را به دستور بنکمن-فرید تحریف کرده است تا این شرکت را برای سرمایه‌گذاران خوشایندتر کند.
 
سم بنکمن-فرید اکنون با 12 اتهام کیفری روبه‌رو است که ازجمله آن‌ها می‌توان به سرقت میلیاردها دلار از بودجه مشتریان FTX و گمراه‌کردن سرمایه‌گذاران و وام‌دهندگان اشاره کرد. SBF که در ماه دسامبر دستگیر و از باهاما استرداد شد، ادعا کرده است که در هیچ یکی از این اتهامات مقصر نیست. دادگاه او در اکتبر سال جاری میلادی برگزار خواهد شد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.