فناوری اطلاعات

March 5, 2023
14:14 یکشنبه، 14ام اسفندماه 1401
کد خبر: 143681

استقبال وزیر علوم انگلیس از هوش مصنوعی GPT

به گفته وزیر علوم جدید انگلیس سیستم های هوش مصنوعی مانند «چت جی پی تی» می توانند در دولت این کشور نقش ایفا کنند.
 
 
به گزارش پرس اسوسیشن، میشل دونلان که اخیرا به عنوان وزیر علوم، نوآوری و فناوری انگلیس تعیین شده، معتقد است چت جی پی تی یک فرصت عظیم به حساب می آید. ریشی سوناک نخست وزیر انگلیس پس از آغاز به کار خود در این سمت در سال گذشته از بلندپروازی هایش برای تبدیل کشور به یک ابر قدرت علمی سخن گفت.
 
دونلان نیز که از ماه گذشته به عنوان وزیر علوم انتخاب شده، در این باره می گوید: خدمات عمومی باید بر کارشناسان مختص خود متکی باشند، اما نباید نقش هوش مصنوعی در آینده را نادیده گرفت.
 
چت جی پی تی که در ماه های اخیر به تیتر اخبار تبدیل شده نوعی از هوش مصنوعی مولد است. نسخه ای از آن که سال گذشته میلادی منتشر شد و سروصدای زیادی به پار کرد، می تواند مانند انسان به سوالات پاسخ دهد ومحاوره را مانند یک فرد واقعی انجام دهد. همچنین این سیستم می تواند در صورت درخواست کاربر متون طولانی تولید کند.
 
دونلان در این باره می گوید: تصور می کنم این نوع از فناوری مشاغل جدید در حوزه هایی ایجاد می کند که تاکنون اصلا در نظر گرفته نشده بودند و این روند ما را به نقطه ای بی حد و مرز می رساند. ما به چنین سیستمی احتیاج دارید. البته نیاز است قوانینی نیز وضع کنیم. ما به امنیت احتیاج داریم اما نباید هیچ گاه از این فناوری ها بترسیم. باید آنها را قبول و از آنها استفاده کنیم تا به ایجاد شغل منجر شوند.
 
او در پاسخ به سوالی درباره استفاده از هوش مصنوعی در سرویس های عمومی گفت: ما باید درباره کاربرد چت جی پی تی بررسی کنیم. تصور می کنم این موارد باید به دقت بررسی شوند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.