تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

March 5, 2023
19:07 یکشنبه، 14ام اسفندماه 1401
کد خبر: 143708

دبیر اتحادیه صنعت مخابرات: هزینه تصمیماتی را که به نفع کسب‌و‌کارها نیست، بالا می‌‌‌بریم

دبیر و عضو هیات‌مدیره اتحادیه صادرکنندگان صنعت مخابرات ایران گفت: تشکل، اهرم اجرایی در دست ندارد و امکان تسهیل قانون را هم ندارد، ولی می‌تواند برای اعضا نقش حمایتگر و میانجی را داشته باشد؛ آن‌هم وقتی که قانون‌گذاران اجحافی در حق اعضا کنند. ما نهاد خصوصی هستیم، اما تاثیرگذاری بالایی داریم و هزینه هر تصمیمی را که به نفع کسب و کارمان نیست بالا می‌‌‌بریم، بنابراین ممکن است تصمیمی را برنگردانیم، اما در تصمیمات بعدی تاثیرگذار خواهیم بود.
 
 
 
فریبرز نژاد‌دادگر، دبیر و عضو هیات‌مدیره اتحادیه صادرکنندگان صنعت مخابرات ایران در گفت‌‌‌وگو با سیتنا پیرامون میزان تحقق اهداف صادراتی محصولات مخابراتی طی سال‌های اخیر گفت: در مورد صادرات با توجه به اینکه نتوانستیم به دلایلی در کشور و در حوزه مخابرات و های‌تک قدم‌‌‌های قابل‌‌‌توجهی برداریم، در حال حاضر به تناسب، خدمات مهندسی و تجهیزات متوسط و پسیو ما در کشورهای اطراف و همسایه‌‌‌ها مورد توجه بوده است. نمایشگاه‌‌‌های مختلفی در کشورهای همسایه برگزار کردیم و هزینه‌‌‌ها را کاهش دادیم تا شرکت‌ها در پاویون اتحادیه حضور یابند.
 
جلسات B۲B با کمک صندوق نوآوری و شکوفایی، سازمان توسعه تجارت و برگزارکنندگان نمایشگاه‌‌‌ها را در خارج از کشور برگزار کردیم که اتفاقا مفید هم بود، ولی به دلیل آنکه بحث انتقال پول معضل اصلی ما بود، در بحث انتقال پول دچار مشکل شدیم و به دلیل استفاده از مبادی غیررسمی، آمار صادراتی دقیقی برای موفقیت‌‌‌هایمان نمی‌توانیم مطرح کنیم. دادگر در مقایسه تشکل‌های مختلف در سایر کشورهای توسعه‌‌‌یافته با تشکل‌های تخصصی در ایران به سیتنا گفت: تشکل‌ها قاعدتا مسوولیت‌‌‌ها و اهدافی دارند که اعضا باید چارچوب را بپذیرند و بعد از آن از تشکل توقع داشته باشند. تشکل، اهرم اجرایی در دست ندارد و همچنین امکان تسهیل قانون را هم ندارد، ولی می‌تواند برای اعضا، نقش حمایتگر و میانجی را داشته باشد؛ آن هم وقتی که قانون‌گذاران اجحافی در حق اعضا کنند. وی ادامه داد: در کشور ما در این زمینه فرهنگ‌‌‌سازی زیادی نشده است و اعضای تشکل‌ها از روسای تشکل‌ها انتظار بازارسازی و خدمات خاص دارند و بیشتر به بازارسازی فکر می‌کنند تا حمایت. اتاق بازرگانی هم نمی‌تواند بازارسازی کند و تنها نقش حمایتگر را دارد. این موضوع مهمی است که تشکل‌ها با کمک رسانه، فرهنگ‌‌‌سازی کنند تا آگاه‌‌‌سازی شود که نقش تشکل چیست؟ در بحث ماه‌‌‌های اخیر که محدودیت‌های اینترنتی اعمال شد، در کمیته سنا نیز بحث‌‌‌هایی داشتیم و مواضع خودمان را محکم به اطلاع دولت رساندیم و به مرور زمان تاثیرات آن را خواهید دید.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.