تلفن همراه

فناوری‌های پوشیدنی

March 6, 2023
10:15 دوشنبه، 15ام اسفندماه 1401
کد خبر: 143710

تلاش برای جذب کاربران؛ متا قیمت هدست‌های واقعیت مجازی‌اش را کاهش می‌دهد

متا قیمت هدست پرچمدار کوئست پرو را 500 دلار کاهش می‌دهد.
 
 
«مارک زاکربرگ»، مدیرعامل متا، یکی از بزرگ‌ترین طرفداران متاورس است و حتی نام فیسبوک را به متا تغییر داد. اما این تغییر و سرمایه‌گذاری‌های سنگین زاکربرگ روی متاورس تا به امروز نتیجه مناسبی در پی نداشته است و ظاهراً عدم استقبال کاربران از این فناوری به‌اندازه‌ای بوده که حالا متا تصمیم گرفته است قیمت دو هدست خود را به‌طور قابل‌توجهی کاهش دهد.
 
هدست کوئست 2 متا از فردا 429.99 دلار قیمت دارد که کاهش 70 دلاری را نسبت به قبلی اصلی 499.99 دلاری‌اش نشان می‌دهد. اما این کاهش قیمت برای هدست پرچمدار متا بسیار بیشتر است. هدست واقعیت مجازی کوئست پرو که عمر تقریباً کمی در بازار دارد، قیمتش 500 دلار کاهش می‌یابد و از 1,499.99 دلار به 999.99 دلار می‌رسد.
 
ضرر هنگفت متا از سرمایه‌گذاری روی متاورس
 
 
 
متا در سال 2022 در بخش Reality Labs ضرر 13.7 میلیارد دلاری را متحمل شد. این بخش مسئول توسعه فناوری‌های جاه‌طلبانه متاورس این شرکت است. این بخش در فصل چهارم 2022 درآمدی برابر 727 میلیون دلار و در کل سال گذشته میلادی درآمدی برابر 2.16 میلیارد دلار داشت که نسبت به 2.27 میلیارد دلار سال 2021 کاهش پیدا کرده است. این کاهش شامل فروش هدست‌های کوئست هم می‌شود.
 
متا در ماه اکتبر 2022 از هدست پرچمدار کوئست پرو رونمایی کرد، بااین‌حال به علت قیمت بالا مورد استقبال قرار نگرفت. علاوه‌براین، با یک هدست فوق‌پیشرفته هم روبه‌رو نیستیم که کاربران فوق‌حرفه‌ای جذب آن شوند. بنابراین شاید کاهش قیمت بتواند کاربران را به خرید این هدست ترغیب کند.
 
متا در بیانیه‌ای گفته که هدف آن‌ها ساخت سخت‌افزاری است که به‌اندازه کافی مقرون‌به‌صرفه باشد تا اکثر کاربران بتوانند از آن استفاده کنند.
 
خریداران در ایالات متحده و کانادا از فردا با قیمت‌های جدید روبه‌رو می‌شوند و از کمتر از دو هفته دیگر قیمت‌های جدید برای کاربران در سایر کشورهای دنیا اعمال خواهد شد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.