سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

March 6, 2023
14:12 دوشنبه، 15ام اسفندماه 1401
کد خبر: 143721

آی‌مک M3 آزمایش‌های تولید را پشت سر می‌گذارد؛ عرضه احتمالی در نیمه دوم 2023

«مارک گورمن» می‌گوید کامپیوتر آی‌مک M3 درحال پشت‌سر‌گذاشتن آزمایش‌های تولید است و در نیمه دوم 2023 عرضه خواهد شد.
 
 
انتظار داریم که در سال 2023 چند مک جدید ازجمله مک‌بوک ایر 15 اینچی و نسل جدید مک پرو معرفی شوند. ولی حالا خبرنگار بلومبرگ به آی‌مک بعدی با تراشه M3 هم اشاره کرده است و می‌توانیم ببینیم که این دستگاه احتمالاً با چه طراحی و مشخصاتی در کدام بازه زمانی روانه بازار می‌شود.
 
«مارک گورمن» از بلومبرگ در خبرنامه جدید خود مدعی شده است که نسل بعدی آی‌مک با اسم رمز J433 و J434 در مرحله پیشرفته توسعه قرار دارد و اپل فعلاً مشغول انجام آزمایش‌های تولید روی این محصول است.
 
این گزارش می‌گوید آی‌مک بعدی نسخه‌ای به‌جز نسخه 24 اینچی نخواهد داشت. پیش‌تر وب‌سایت 9to5Mac هم گزارشی را در همین رابطه منتشر کرده بود. گورمن درباره رنگ‌های این کامپیوتر ادعا می‌کند که کوپرتینویی‌ها به آزمایش رنگ‌هایی شبیه به مدل M1، یعنی نقره‌ای، آبی، صورتی و نارنجی مشغول‌ هستند. هرچند اسمی از زرد، سبز یا بنفش به میان نیامده است، اما به‌نظر می‌رسد که این رنگ‌ها هم عرضه خواهند شد.
 
 
آی‌مک M3 با قدرت پردازشی بیشتر به بازار می‌آید
گزارش بلومبرگ همچنین از افزایش توان پردازشی این دستگاه خبر داده است. گورمن می‌گوید آی‌مک بعدی یکی از اولین محصولات اپل با تراشه M3 خواهد بود و همان‌طور که این شرکت پارسال در WWDC از تراشه M2 پرده برداشت، می‌توان انتظار داشت که امسال هم تراشه M3 زودتر از آی‌مک جدید معرفی شود.
 
گورمن مدعی است که اگرچه آی‌مک M3 در مراحل پیشرفته توسعه قرار دارد، اما انتظار نمی‌رود که این دستگاه حداقل تا سه ماه دیگر وارد فاز تولید انبوه شود. پس این کامپیوتر در زودترین حالت در نیمه دوم 2023 عرضه خواهد شد.
 
بلومبرگ در این گزارش همچنین به وضعیت عرضه مک‌بوک ایر 13 و 15 اینچی جدید اشاره کرده است که به‌احتمال‌زیاد در تابستان پیش رو معرفی می‌شوند. نظر شما درباره عرضه محصولات آتی اپل چیست؟ آیا فکر می‌کنید مک‌های M3 نسبت به M2 ارزش خرید بالاتری خواهند داشت؟
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.