اپلیکیشن

تلفن همراه

March 6, 2023
16:48 دوشنبه، 15ام اسفندماه 1401
کد خبر: 143730

نادیده‌گرفتن تماس‌های اسپم و ناشناس در واتس‌اپ راحت‌تر می‌شود

واتس‌اپ درحال کار روی قابلیتی است که به شما اجازه می‌دهد تماس‌های دریافتی از شماره‌های ناشناس را بی‌صدا کنید.
 
واتس‌اپ یکی از پرطرفدارترین پیام‌رسان‌های دنیاست و همین مسئله باعث شده کاربران این اپلیکیشن هدف تماس‌ها و پیام‌های اسپم قرار بگیرند. بااین‌حال، واتس‌اپ درحال کار روی قابلیتی است که مقابله با این تماس‌ها و پیام‌ها را راحت‌تر می‌کند.
 
به گزارش WABetaInfo، در بتای جدید واتس‌اپ اندروید قابلیتی دیده شده است که اجازه می‌دهد تماس از شماره‌های ناشناس را به حالت بی‌صدا درآورید. البته با انجام این کار همچنان می‌توانید این تماس‌ها را در فهرست تماس‌ها و نوتیفیکیشن سنتر ببینید.
 
همان‌طور که در اسکرین‌شات زیر می‌بینید، گزینه‌ای به بخش تنظیمات واتس‌اپ اضافه شده است که با فعال‌کردن آن می‌توانید تماس‌های ناشناس را بی‌صدا کنید. تماس‌های اسپم نه‌تنها باعث پرت‌شدن حواس شما می‌شوند، بلکه می‌توانند با هدف کلاهبرداری انجام بگیرند.
 
 
ویژگی جدید واتس‌اپ هنوز مراحل توسعه را می‌گذراند
قابلیت بی‌صداکردن تماس‌های اسپم هنوز در دست توسعه قرار دارد و احتمالاً در به‌روزرسانی بعدی در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت. بااین‌وجود، مشخص نیست که چه زمانی می‌توانیم نسخه نهایی این ویژگی را روی انتشارهای پایدار این پیام‌رسان ببینیم.
 
از زمانی که قابلیت Community برای واتس‌اپ معرفی شده است، بسیاری از سازندگان این گروه‌ها با مشکل تماس‌های اسپم روبه‌رو بوده‌اند. ولی قابلیت جدید پیام‌رسان واتس‌اپ این مشکل را برطرف می‌کند و به شما اجازه می‌دهد تا از شر تماس‌های ناشناس خلاص شوید.
 
تماس‌های اسپم مدت‌هاست که یکی از مشکلات واتس‌اپ به‌حساب می‌آید و این شرکت به روش‌های مختلف به‌دنبال مقابله با آن‌هاست. برای مثال، پیش‌تر قابلیتی در اختیار کاربران قرار داشت که می‌توانستند شماره کسانی را که تماس اسپم می‌گیرند به این شرکت گزارش کنند تا با آن‌ها برخورد شود.
 
حالا این ویژگی سعی دارد به شیوه‌ای متفاوت این مشکل را حل کند و حداقل آسایشی نسبی را برای کاربران به ارمغان بیاورد. واتس‌اپ از زمان افزایش محبوبیت تلگرام سخت در تلاش است تا با ارائه قابلیت‌های جدید، همچنان جذابیت خود را در نگاه کاربرانش حفظ کند و سهم بازار خود را از دست ندهد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.