فناوری اطلاعات

March 6, 2023
18:23 دوشنبه، 15ام اسفندماه 1401
کد خبر: 143735

شیائومی از فناوری باتری حالت جامد خود با چگالی انرژی بالا رونمایی کرد

این فناوری در مقایسه با باتری‌های سنتی، چگالی انرژی، عملکرد و امنیت بسیار بهتری را ارائه می‌کند.
 
شیائومی اعلام کرده که در فناوری باتری‌های حالت جامد به پیشرفت بزرگی دست پیدا کرده است که چگالی انرژی بالاتر، عملکرد بهتر در دمای پایین و ایمنی بیشتر را ارائه می‌کند. غول فناوری چینی ادعا می‌کند که فناوری باتری حالت جامد آن به چگالی انرژی بیش از 1000 وات-ساعت در لیتر و بهبود 20‌درصدی در عملکرد تخلیه در دمای پایین دست پیدا کرده است.
 
تفاوت اصلی بین باتری‌های حالت جامد و باتری‌های سنتی به الکترولیت آن‌ها مربوط می‌شود که به حالت جامد تبدیل شده است. الکترولیت‌های جامد در مقایسه با نمونه‌های مایع که معمولاً در باتری‌های سنتی استفاده می‌شوند، استحکام و پایداری مکانیکی بهتری دارند. آن‌ها همچنین قادر به حل بسیاری از چالش‌های باتری‌های سنتی مانند چگالی انرژی پایین، عملکرد ضعیف در دمای پایین و مسائل ایمنی هستند.
 
بنابراین باتری‌های حالت جامد پتانسیل لازم برای متحول‌کردن صنعت باتری را دارند و فناوری جدید شیائومی می‌تواند تحول‌آفرین ظاهر شود.
 
مزایای فناوری باتری حالت جامد جدید شیائومی
آزمایش‌های انجام‌شده توسط این شرکت نشان می‌دهند که باتری‌های حالت جامد آن دارای چگالی انرژی بیش از 1000 وات-ساعت در لیتر هستند که نسبت به باتری‌های سنتی پیشرفت قابل‌توجهی به‌حساب می‌آید. با این پیشرفت باتری‌ها می‌توانند انرژی بیشتری در فضای کوچک‌تر ذخیره کنند که برای گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها می‌تواند بسیار مهم باشد.
 
 
 
باتری‌های حالت جامد شیائومی علاوه بر چگالی انرژی بالا، عملکرد بهتری در دمای پایین ارائه می‌کنند. در دماهای پایین، ویسکوزیته (مقاومت اصطکاکی در برابر لغزیدن لایه‌ها) الکترولیت باتری‌های سنتی به‌شدت افزایش پیدا می‌کند که این امر مانع از انتقال یون‌های لیتیوم و درنتیجه کاهش سریع رسانایی لیتیوم به اندازه 60 درصد می‌شود.
 
بااین‌حال، باتری‌های حالت جامد می‌توانند رسانایی لیتیوم کافی را در دماهای پایین حفظ کنند؛ یعنی می‌توانند در محیط‎‌های سرد بهتر عمل کنند. شیائومی ادعا می‌کند که باتری حالت جامد آن در دمای منفی 20 درجه سلسیوس نسبت به باتری‌های سنتی، بیش از 20 درصد عملکرد تخلیه بالاتر دارد که این امر آن‌ها را حتی برای استفاده در عرض‌های جغرافیایی بالا مناسب می‌کند.
 
از دیگر مزایای فناوری باتری حالت جامد شیائومی می‌توان به ایمنی بهبودیافته آن اشاره کرد.
 
به‌طور کلی، فناوری جدید باتری‌های حالت جامد شیائومی گام مهمی در توسعه باتری‌های نسل بعدی محسوب می‌شود. این فناوری پتانسیل قابل‌توجهی در زمینه عملکرد و ایمنی باتری‌ها دارد و می‌تواند منجر به توسعه نوآوری‌های جدیدی برای گوشی‌های هوشمند و سایر لوازم الکترونیکی شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.