فناوری اطلاعات

March 7, 2023
11:20 سه شنبه، 16ام اسفندماه 1401
کد خبر: 143743

رئیس موزه علم و فناوری مطرح کرد؛ عوامل تغییر اقلیم به رشد جمعیت وابسته است

رئیس موزه علم و فناوری گفت: عوامل تغییر اقلیم به رشد جمعیت وابسته است که فناوری می تواند به محیط زیست کمک کند.
 
 
سیف اله جلیلی در گردهمایی موزه‌های علوم و دانشگاهی و تغییرات اقلیمی که به صورت آنلاین از سوی موزه علم و فناوری برگزار شد، با بیان اینکه موضوع تغییر اقلیم سال‌ها در دنیا مطرح است، افزود: علی‌رغم مطالعات زیادی که در این زمینه انجام شده، هنوز جوامعی وجود دارند که به اهمیت تغییر اقلیم پی نبرده‌اند و کره زمین نیز تحت تاثیر فشار زیاد ناشی از مصرف بی رویه انسان از منابع قرار دارد.
 
وی اظهار کرد: عمده عوامل تغییر اقلیم به رشد جمعیت بستگی دارد؛ استفاده نادرست از منابع موجب پدیده تغییر اقلیم شده ضمن آنکه جمعیت کره زمین نیز در حال رشد است.
 
جلیلی، با بیان اینکه تغییر اقلیم موجود در کره زمین در حالی است که همچنان بخش اعظمی از جمعیت جهانی به امکانات رفاهی دسترسی ندارند، گفت: می‌توان تصور کرد که اگر کل جمعیت جهان از رفاه خوبی برخوردار شوند، چه فشار مضاعفی به کره زمین تحمیل می‌شد.
 
رئیس موزه علوم و فناوری با طرح این سوال که آیا بشر نیاز به این میزان پیشرفت داشته است، یادآور شد: واقعیت این است که نمی‌توان جلوی پیشرفت تکنولوژی را گرفت ولی باید بیاموزیم که چگونه از منابع، استفاده درستی داشته باشیم.
 
وی تاکید کرد: در این راستا نیاز است تا با ارائه آموزش‌های مناسب به مردم، در زمینه استفاده از امکانات، فرهنگ سازی شود.
 
جلیلی افزود: ما معتقدیم که فناوری‌ها می‌تواند به کمک محیط زیست بیابند نمونه آن حذف کاغذ با توسعه ابزارهای دیجیتال است.
 
وی با بیان اینکه موزه‌های علوم و فناوری مراکز ارتباط میان علم و جامعه است، گفت: نیاز است تا با حمایت از آنها، این نهادها را در مسیر توسعه علوم و ترویج علم هدایت شوند.
 
رئیس موزه علوم و فناوری در خصوص تلاش موزه علوم و فناوری برای توسعه موزه‌های دانشگاهی، گفت: طرح فعال سازی و توسعه موزه‌های علوم دانشگاهی آن طوری که باید اجرایی نشده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.