تلفن همراه

گوشی

March 7, 2023
14:18 سه شنبه، 16ام اسفندماه 1401
کد خبر: 143754

نوبیا Z50 اولترا با دوربین سلفی زیر نمایشگر و اسنپدراگون 8 نسل 2 معرفی شد

نوبیا Z50 اولترا از نمایشگر تمام‌صفحه بدون ناچ بهره می‌برد و در بالاترین نسخه 16 گیگابایت رم و 1 ترابایت حافظه داخلی دارد.
 
 
نوبیا اواخر 2022 از گوشی Z50 با تراشه اسنپدراگون 8 نسل 2 رونمایی کرد. اما حالا این شرکت تصمیم به معرفی نسخه اولترا نوبیا Z50 گرفته است که اگرچه همچنان از جدیدترین چیپ کوالکام بهره می‌برد، اما ویژگی‌های بهبودیافته‌ای مانند نمایشگر بدون ناچ دارد.
 
مشخصات فنی و قیمت نوبیا Z50 اولترا
این گوشی پرچمدار به نمایشگر 6.8 اینچی OLED با رزولوشن فول اچ‌دی پلاس و رفرش ریت 120 هرتز مجهز شده است و در آن خبری از ناچ یا حفره نیست. حداکثر روشنایی این پنل به 1500 نیت می‌رسد و از گاموت رنگی DCI-P3 به‌طور 100‌درصدی پشتیبانی می‌کند.
 
 
 
زیر نمایشگر این دستگاه دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی OmniVision OV16E1Q با اندازه پیکسل 2.24 میکرومتر قرار گرفته و طبق ادعای نوبیا، میزان عبور نور از صفحه‌نمایش 30 درصد افزایش یافته است.
 
روی پنل پشتی این دستگاه دوربین اصلی 64 مگاپیکسلی سونی با لرزشگیر اپتیکال قرار دارد که توسط دوربین 50 مگاپیکسلی اولترا واید و 64 مگاپیکسلی پریسکوپی همراهی می‌شود. این دوربین همراه با چندین سنسور و فلاش LED حلقه‌ای در اختیار کاربران قرار می‌گیرد.
 
قدرت نوبیا Z50 اولترا را تراشه پرچمدار اسنپدراگون 8 نسل 2 تأمین می‌کند که در بالاترین نسخه با 16 گیگابایت رم LPDDR5x و 1 ترابایت حافظه UFS 4.0 همراهی می‌شود. وظیفه تأمین انرژی این دستگاه بر عهده یک باتری 5000 میلی‌آمپرساعتی با پشتیبانی از شارژ سریع 80 واتی است.
 
پرچمدار جدید نوبیا از شبکه 5G، بلوتوث 5.3، فرستنده اینفرارد، پورت USB-C و NFC پشتیبانی می‌کند و همچنین روی آن سیستم‌عامل پیش‌فرض اندروید 13 با MyOS 13 نصب شده است.
 
قیمت نوبیا Z50 اولترا در بازار چین به شرح زیر خواهد بود:
 
8 گیگابایت رم + 256 گیگابایت حافظه داخلی: 577 دلار
12 گیگابایت رم + 256 گیگابایت حافظه داخلی: 620 دلار
12 گیگابایت رم + 512 گیگابایت حافظه داخلی: 678 دلار
16 گیگابایت رم + 1 ترابایت حافظه داخلی: 866 دلار
 
 
 
این گوشی هوشمند هفته آینده روانه بازار چین خواهد شد و البته نسخه‌ای مخصوص با پنل پشتی با طرح نقاشی‌های ون گوگ خواهد داشت. این نسخه 721 دلار قیمت دارد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.