فناوری اطلاعات

March 7, 2023
16:57 سه شنبه، 16ام اسفندماه 1401
کد خبر: 143762

نمایشگاه الکامپ تابستان سال آینده برگزار می‌شود

رییس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران گفت: امیدواریم برای تیرماه یا مردادماه سال آینده نمایشگاه الکامپ را برگزار کنیم.
 
حسین اسلامی – رییس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران- در نشست خبری که امروز برگزار شد درباره برگزاری نمایشگاه الکامپ اظهار کرد: در چند سال اخیر این نمایشگاه  و در چند ماه اخیر به دلیل شرایط کسب و کارها و شرایط عمومی با مشکلاتی روبه رو شد.
 
وی افزود: امیدوارم برای تیرماه یا مرداد ماه سال آینده این نمایشگاه را برگزار کنیم و قرار دادهای لازم در این زمینه منعقد شده و فعلا تصمیم به برگزاری باشکوه این نمایشگاه داریم، همچنین نیازمندیم دولت هم در این زمینه همکاری کند.
 
اسلامی در ادامه سخنان خود تاکید کرد: همچنان پیگیر رفع محدودیت‌ها، دسترسی به اینترنت و پلت‌فرم‌های بین‌المللی هستیم و امیدواریم برخی از محدودیت حداقلی در چند ماه آینده حل شود. اعتقاد داریم به دلیل اینکه محدودیت‌ها به دلیل مسائل امنیتی بود، باید با حل مشکلات همه محدودیت‌ها حل شود؛ البته منظور از رفع محدودیت حداقلی برطرف شدن محدودیت برخی از پلت‌فرم‌ها مانند کلاب هاوس و یوتیوب است.
 
رییس سازمان نظام صنفی رایانه ای استان تهران ادامه داد: اما مسئله‌ای که بیش از هر نوع محدودیتی اهمیت دارد رفع اختلالات موجود است؛ این روزها شاهد این مسئله هستیم که حتی ارسال پیامک در شبکه ارتباطات کشور با اختلال مواجه شده است البته در کنار موارد ذکر شده خواستار برگشت وضعیت شبکه ارتباطات کشور به شهریورماه هم هستیم.
 
وی با بیان اینکه موضوع مرکز داوری اهمیت خاصی برخوردار است، تشکیل دبیرخانه نظام صنفی رایانه‌ای با فراکسیون اقتصاد دیجیتال را دیگر اقدام شایسته سازمان نصر برای رفع چالش‌های اکوسیستم و صنعت فناوری دانست و گفت: از این طریق راحت‌تر می‌توانیم نظر فعالان صنعت را به گوش نمایندگان برسانیم. در سال آینده تلاش می کنیم به موضوع توسعه اقتصاد دیجیتال در منطقه آزاد کیش بپردازیم. همچنین در سال جاری وابستگی سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران به حق عضویت کمتر شده و در این راستا اعضای این سازمان مشارکت چشمگیری داشتند، امیدواریم در پایان دوره کنونی هیئت مدیره سازمان نصر، وابستگی به حق عضویت به کمتر از ۷۵ درصد برسد.
 
اسلامی در ادامه سخنانش افزود: برنامه‌ریزی کرده‌ایم که تعامل این سازمان تهران با سایر استان‌ها را هم گسترش دهیم تا زمینه رشد سازمان نظام صنفی رایانه‌ای در کل کشور به صورت یکپارچه فراهم شود. همچنین نصر تهران تلاش کرده است که با تشکیل کمیسیون تولید حمایت خود از تولید ملی را داشته باشد. این سازمان علاوه بر اینکه مخالف فیلترینگ و محدود کردن پلتفرم‌های بین‌المللی است، از سکوهای داخلی نیز حمایت می‌کند و در این زمینه  جلساتی با پلتفرم‌های ایرانی داشته‌ایم و هر زمانی که مشکلی برای اپلیکیشن‌های ایرانی رخ دهد تلاش می کنیم از ابزارهای قانونی برای حمایت از آنها استفاده کنیم.
 
رئیس سازمان نظام صنفی رایانه ای استان تهران در این جلسه همچنین به تشریح برخی از اقداماتی که قرار است سال آینده انجام دهد مانند خریداری ساختمان جدیدی در منطقه ۲۲ تهران و برنامه ویژه برای  ورزش اعضای بانوان این سازمان پرداخت.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.