رسانه‌های اجتماعی

March 8, 2023
14:41 چهارشنبه، 17ام اسفندماه 1401
کد خبر: 143779

ایلان ماسک: توییتر به‌زودی دایرکت مسیج‌ها را رمزگذاری می‌کند

ایلان ماسک می‌گوید توییتر می‌خواهد تا انتهای ماه مارس از قابلیت‌های جدیدی برای بخش DM ازجمله رمزنگاری رونمایی کند.
 
 
توییتر از زمان ورود ایلان ماسک تغییرات زیادی داشته است تا شاید بتواند افراد بیشتری را به استفاده از این پلتفرم ترغیب کند. حالا مدیرعامل این شرکت اعلام کرده است که می‌خواهد تا اواسط فروردین‌ماه قابلیت‌هایی مثل رمزنگاری و واکنش به پیام‌ها با تمام ایموجی‌ها را به بخش دایرکت مسیج (DM) بیاورد.
 
ایلان ماسک تاکنون بارها گفته بود که می‌خواهد قابلیت پیام‌رسانی توییتر را ارتقا دهد و امنیت آن را بالا ببرد. او اکنون در توییت جدیدی دراین‌باره نوشته است: «هدفمان این است که قابلیت پاسخ‌دادن به پیام‌های خصوصی تکی، استفاده از ری‌اکشن با همه ایموجی‌ها و رمزنگاری را در ادامه ماه جاری [میلادی] عرضه کنیم.» کاربران درحال‌حاضر فقط می‌توانند با هفت ایموجی به پیام‌های خصوصی واکنش نشان دهند.
 
توییتر به‌سمت رقابت با پیام‌رسان‌های بزرگ حرکت می‌کند
قابلیت رمزنگاری سرتاسری به این معنا خواهد بود که هیچ‌کس به‌جز دو طرف گفت‌وگو نمی‌تواند محتوای پیام‌های شما را ببیند و حتی توییتر هم از این قاعده مستثنی نخواهد بود. درحال‌حاضر اپلیکیشن‌هایی مثل سیگنال و واتس‌اپ به‌طور پیش‌فرض از این ویژگی پشتیبانی می‌کنند.
 
به‌ عبارت دیگر، کارمندان توییتر درحال‌حاضر به‌صورت بالقوه می‌توانند محتواهای پیام‌های خصوصی شما را ببینند. هنوز مشخص نیست که با عرضه قابلیت رمزنگاری، این ویژگی به‌شکل پیش‌فرض برای همه کاربران فعال خواهد شد یا خیر. همچنین، نمی‌دانیم که این قابلیت برای چت‌های گروهی هم در دسترس قرار می‌گیرد یا خیر.
 
این شبکه اجتماعی درواقع چند سال قبل از ایلان ماسک به فکر استفاده از رمزنگاری در بخش DM افتاده بود. این پروژه در سال 2018 شروع شد، اما نیمه‌کاره خاتمه یافت. در ماه نوامبر 2022، کدهای جدید توییتر نشان داد که کار روی این پروژه دوباره آغاز شده است.
 
ایلان ماسک قبلاً چندین بار اعلام کرده بود که هدف نهایی او تبدیل توییتر به سوپراپلیکیشنی شبیه به وی‌چت چین است که برای کارهای مختلفی ازجمله پیام‌رسانی و پرداخت‌ها استفاده می‌شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.