فناوری اطلاعات

March 9, 2023
15:57 پنجشنبه، 18ام اسفندماه 1401
کد خبر: 143799

تاریخ برگزاری کنفرانس گوگل I/O 2023 مشخص شد

کنفرانس گوگل I/O 2023 از تاریخ 10 مه (20 اردیبهشت‌ها 1402) شروع خواهد شد و انتظار می‌رود در آن از اندروید 14 رونمایی شود.
 
 
گوگل رسماً از شروع کنفرانس I/O 2023 در تاریخ 10 مه (20 اردیبهشت‌ها 1402) خبر داد. این کنفرانس حضوری و آنلاین برگزار خواهد شد، البته افراد محدودی به‌صورت حضوری در آن شرکت خواهند کرد.
 
انتظار می‌رود کنفرانس امسال گوگل بیشتر روی هوش مصنوعی و محصولات مربوط به این فناوری تمرکز کند. این احتمال وجود دارد که گوگل اطلاعات بیشتری درباره Bard، هوش مصنوعی رقیب ChatGPT منتشر کند و همچنین شاهد معرفی مدل‌های هوش مصنوعی جدیدی با قابلیت‌های متنوع باشیم.
 
معرفی اندروید 14 در کنفرانس گوگل I/O 2023
گوگل معمولاً در کنفرانس‌ها I/O از نسل جدید اندروید رونمایی می‌کند و امسال هم باید شاهد چنین رویکردی باشیم. این کمپانی امسال در کنفرانس خود از سیستم‌عامل اندروید 14 رونمایی خواهد کرد؛ چرا که ماه گذشته اولین نسخه پیش‌نمایش توسعه‌دهندگان آن را منتشر کرد.
 
در کنار اندروید 14، انتظار داریم گوگل از چندین محصول سخت‌افزاری هم رونمایی کند. علاوه‌براین، اندروید و کروم درحال‌حاضر روی دستگاه‌ها با نمایشگرهای مختلف از گوشی‌های هوشمند گرفته تا تلویزیون‌ها اجرا می‌شوند، بنابراین گوگل می‌تواند ویژگی‌های جذاب زیادی را به آن‌ها اضافه کند.
 
 
 
طبق برخی شایعات، گوگل در کنفرانس I/O 2023 از گوشی پیکسل 7a و همچنین گوشی تاشو پیکسل فولد رونمایی خواهد کرد. همچنین این احتمال وجود دارد که گوگل بیشتر ما را با تبلت خودش آشنا کند؛ مخصوصاً به‌خاطر اینکه دعوتنامه کنفرانس امسال به نمایشگر تبلت شباهت دارد.
 
انتظار نداریم در این رویداد گوگل از ساعت هوشمند جدیدی رونمایی کند، اما شاید پیش‌نمایشی از گوشی‌های سری پیکسل 8 ارائه کند تا با طراحی آن‌ها پیش از معرفی رسمی آشنا شویم. یکی دیگر از محصولات احتمالی این کنفرانس می‌تواند ایربادهای جدید پیکسل بادز باشد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.