لبه تکنولوژی

March 9, 2023
16:40 پنجشنبه، 18ام اسفندماه 1401
کد خبر: 143802

اولین «دوچرخه پرنده» جهان وارد بازار شد

اولین «دوچرخه پرنده» جهان که با الهام از جنگ ستارگان ساخته شده است، با قیمت بیش از ۵۰۰ هزار دلار وارد بازار شد.
 
به گزارش نیویورک پست، شاید تاکنون اسم دوچرخه پرنده را تنها در کتاب‌ها و فیلم‌های علمی تخیلی شنیده باشید اما باید گفت این موضوع تخیلی اکنون به واقعیت تبدیل شده است. شیوه جدیدی از حمل و نقل که به عنوان پرواز با دوچرخه پرنده مطرح می‌شود به تازگی ابداع شده است.
 
خودرو پرنده هوایی لوکس«XTURISMO» که طول آن ۱۲ فوت (۳.۶ متر) است با الهام از «جنگ ستارگان» و توسط شرکت هواپیماسازی «AERWINS» ساخته شده است.
 
این وسیله نقلیه ۶۶۱ پوندی(۲۹۹.۸ کلوگرم) به گونه‌ای طراحی شده است که نیرو را از دو روتور مرکزی بزرگ که بر روی یک موتور کاوازاکی با سوخت گاز ۲۲۸ اسب بخار کار می‌کنند، جذب کند. این دوچرخه همچنین مجهز به یک باتری الکتریکی است که نیروی چهار فن را که در لبه‌های بیرونی وسیله قرار دارند، تامین می‌کند.
 
 
62545236.jpg
 
طبق گزارش‌ها، این دوچرخه که به عنوان «تجلی رویای تحرک هوایی» مطرح می‌شود، می‌تواند به سرعت‌هایی بین ۵۰ تا ۶۲ مایل در ساعت(۸۰ تا ۹۹ کیلومتر در ساعت) برسد. در توضیحاتی که شرکت سازنده درباره این وسیله مطرح کرده، آمده است: جان بخشیدن به داستان‌های علمی تخیلی؛ دنیایی را تصور کنید که در آن انسان‌ها بر آسمان‌ها سلطنت آزاد دارند. مطمئناً زندگی آزادتر خواهد بود. ایده‌های خود را در مورد حمل و نقل گسترش دهید، جهان را متفاوت تجربه کنید. XTURISMO با در نظر گرفتن این موضوع ایجاد شده است. سفر جدیدی در عرصه حمل و نقل آغاز شده است.
 
این دوچرخه شباهتی به دوچرخه‌های سرعتی دارد که امپراتوری کهکشانی برای تعقیب لوک اسکای واکر(مارک همیل) و پرنسس لیا(کری فیشر) در جنگل‌های سیاره اندور در قسمت ششم فرنچایز، «بازگشت جدی» در سال ۱۹۸۳ استفاده می‌کرد.
 
در ژوئن ۲۰۲۲، AERWINS راه اندازی جهانی XTURISMO Limited Edition را در کنفرانس Top Marques Monaco در دسامبر اعلام کرد و عملکرد آن در نمایشگاه خودروی دیترویت آمریکا در سپتامبر نیز در سراسر جهان با استقبال خوبی مواجه شد، به گفته نمایندگان این برند آنها هم اکنون در حال دریافت سفارشات از همه جای دنیا هستند.
 
 
62545239.jpg
 
البته یک موضوع برای افراد ناراحت کننده است چرا که طرفداران «جنگ ستارگان» و سایرینی که مشتاق استفاده از این وسیله هستند از شنیدن این که این دوچرخه‌های پرنده در حال حاضر فقط در ژاپن در دسترس هستند، دل شکسته خواهند شد. با این حال، به گفته سازندگان آن، این دوچرخه‌های پرنده که توسط بی‌بی‌سی ساینس به عنوان یکی از «۱۹ داستان علمی شگفت‌انگیز سال ۲۰۲۲» شناخته می‌شود، می‌تواند در نهایت برای کمک به عملیات‌های نجات، امدادرسانی در بلایای طبیعی و بازرسی زیرساخت‌ها مورد استفاده قرار گیرد.
 
ویدیویی که دوچرخه پرنده XTURISMO را تبلیغ می‌کند، در این ویدیو این دوچرخه پرنده بر فراز دریاچه یاماناکا ژاپن در حال پرواز است. قیمت این وسیله به صورت آنلاین ۵۵۵ هزار دلار است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.