رسانه‌های اجتماعی

March 9, 2023
17:22 پنجشنبه، 18ام اسفندماه 1401
کد خبر: 143803

نگرانی رگولاتوری اتحادیه اروپا از از انتشار تیک آبی توییتر

رگولاتوری اتحادیه اروپا نگران است که شرکت آمریکایی متعلق به ایلان ماسک، سرویس اشتراک توییتر آبی خود را بدون مشورت با دفترش در منطقه راه‌اندازی کرده باشد.
 
 
تنظیم‌کننده حریم خصوصی اتحادیه اروپا در توییتر اظهار داشت که نگران است که شرکت آمریکایی متعلق به ایلان ماسک، سرویس اشتراک توییتر آبی خود را بدون مشورت با دفترش در منطقه راه‌اندازی کرده باشد.
 
شرکت توییتر که بلافاصله به این اظهارنظر جوابی نداد، در روزهای اخیر این سرویس را در چندین بازار اتحادیه اروپا راه‌اندازی کرده است و نوعی علامت چک آبی را که قبلاً برای حساب‌های تایید شده شخصیت‌های عمومی رایگان بود، به هر کسی که آماده پرداخت است، ارائه می‌دهد.
 
«هلن دیکسون»، کمیسر حفاظت از داده های واحد ایرلند، بیان داشت که این سرویس مشکلاتی را در خصوص حفظ حریم خصوصی از جمله در مورد تأیید حساب ها برای جلوگیری از ظاهر شدن کاربران به عنوان شخصیت های عمومی ایجاد کرده است.
 
وی افزود: ما در این هفته کمی بیشتر نگران هستیم، زیرا می‌بینیم که سرویس اشتراک تیک آبی در کشورهای اتحادیه اروپا در حال گسترش است. همچنین در حالی که هیچ تحقیق رسمی راه اندازی نشده است، ما در این خصوص در تماس با توییتر هستیم.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.