سیستم‌عامل و نرم‌افزار

فناوری اطلاعات

March 11, 2023
18:06 شنبه، 20ام اسفندماه 1401
کد خبر: 143846

کاربران فعال روزانه مرورگر بینگ از مرز ۱۰۰ میلیون عبور کرد

پس از گذشت تقریبا یک ماه از اضافه شدن چت‌بات هوش مصنوعی، تعداد کاربران فعال ماهانه مرورگر بینگ از مرز ۱۰۰ میلیون نفر عبور کرد.  
 
 
این خبر را یوسف مهدی، مدیر بخش سرچ و دستگاه‌های مایکروسافت اعلام و عنوان کرد اگرچه این تعداد کاربر، کوچک و رقمی‌ناچیز به حساب می‌آید اما این موفقیت در حالی به دست آمده که بینگ تا پیش از این، در برابر رقبای خود حرفی برای گفتن نداشت و چنین حجمی‌از کاربر را به خود ندیده بود.  
 
حالا که مایکروسافت نسل جدید این مرورگر را مجهز به چت‌بات هوش مصنوعی معرفی کرده، حتی آنهایی که پیشتر هرگز به بینگ مراجعه نمی‌کردند اکنون از آن برای سرچ‌های خود استفاده می‌کنند.  
 
به گفته این مدیر مایکروسافت، یک سوم از کاربران فعال روزانه بینگ برای جزو افرادی هستند که برای اولین بار کار با این مرورگر را تجربه می‌کنند.
 
یوسف مهدی در ادامه گفت: ما این جذابیت بینگ برای کاربران را مهر تاییدی بر دیدگاهمان می‌دانیم که نحوه سرچ کاربران درحال تغییر است و اکنون می‌توان سرچ، پاسخ، چت و خلق چیزهای جدید را ترکیب و در یک قالب تجربه کرد.  
 
علاوه بر افزایش تعداد کاربران، به نظر می‌رسد که میزان تعامل کاربران با این مرورگر نیز به طور قابل توجهی افزایش یافته و افراد زمان بیشتری را به جست‌وجوهای خود اختصاص می‌دهند.  
 
به گفته مایکروسافت، اضافه شدن هوش مصنوعی چت بینگ به عنوان یک قابلیت جدید و همچنین مدل هوش مصنوعی Prometheus که منجر به ارائه نتایج بهتری برای سرچ‌ها می‌شود، از جمله دلایل این موفقیت عنوان کرده است.  
 
بر اساس این گزارش، حدود یک سوم از کاربران پیش‌نمایش روزانه مرورگر بینگ از هوش مصنوعی برای دستیابی به نتایج بهتر در سرچ‌های خود استفاده می‌کنند. به طور میانگین، سه چت در هر بار استفاده ثبت می‌شود و ۴۵ میلیون چت پس از اضافه شدن این قابلیت گزارش شده است.  
 
افزون بر این، در ۱۵ درصد از این چت‌ها، افراد از بینگ برای تولید محتوای جدید استفاده کرده‌اند. عرضه چت‌بات هوش مصنوعی بینگ در موبایل، موجب شده تا این موتور جست‌وجو به سطح جدیدی از محبوبیت دست یابد که این امر، افزایش شش برابری کاربران فعال روزانه را به دنبال داشته است.
 
مایکروسافت با ادغام چت‌بات هوش مصنوعی در بینگ در اوایل سال جاری میلادی، شرایط را برای رقابت این موتور جست‌وجو با گوگل مهیا کرد. در خبرها آمده که گوگل نیز در حال تلاش برای راه‌اندازی یک چت‌بات هوش مصنوعی ویژه خود است و در ماه گذشته نیز ربات چت هوش مصنوعی خود به نام بارد رونمایی کرد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.