تلفن همراه

گجت

March 11, 2023
18:16 شنبه، 20ام اسفندماه 1401
کد خبر: 143847

کانالیس از کاهش فروش گجت‌های پوشیدنی در سال 2022 خبر می‌دهد

اپل همچنان تولیدکننده برتر این بازار است و موفق شده رشد سالانه 5 درصدی را کسب کند.
 
Canalys گزارش خود در مورد بازار جهانی محصولات پوشیدنی در سه‌ماهه چهارم و کل سال 2022 را منتشر کرد. در این گزارش گفته شده است که بین اکتبر تا دسامبر سال گذشته 50 میلیون دستگاه پوشیدنی به فروش رسیده که کاهش عظیم 18‌درصدی فروش بازار را نشان می‌دهد.
 
هر پنج شرکت بزرگ بازار محصولات پوشیدنی که شامل اپل، شیائومی، هواوی، سامسونگ و گوگل می‌شود در طول دوره تعطیلات سالانه شاهد کاهش فروش بودند و فقط غول کوپرتینویی موفق شده است رشد سالانه کمی را برای خودش رقم بزند.
 
برترین تولیدکنندگان بازار محصولات پوشیدنی
همان‌طور که در نمودار بالا قابل مشاهده است، اپل در سه‌ماهه چهارم سال گذشته میلادی 13.8 میلیون دستگاه و در کل سال 2022، 41.4 میلیون دستگاه پوشیدنی به بازار عرضه کرده است. شیائومی به‌عنوان دومین تولیدکننده برتر محصولات پوشیدنی سال 2022، در این سال 17.1 دستگاه و در سه‌ماهه چهارم آن 3.6 دستگاه به بازار عرضه کرده است. پس از هواوی، سامسونگ و گوگل در سال 2022 عملکرد خوبی داشته‌اند که به‌ترتیب 15.2، 14.0 و 11.8 میلیون دستگاه را روانه بازار کرده‌اند.
 
 
 
سایر تولیدکنندگان این بازار نیز در مجموع سال گذشته 83.4 میلیون دستگاه را به بازار عرضه کرده‌اند تا درمجموع 182.8 میلیون دستگاه پوشیدنی در سال 2022 فروخته شده باشد. همچنین اپل با 22.6 درصد، شیائومی با 9.3 درصد و هواوی با 8.3 درصد بیشترین سهم بازار را در اختیار دارند و فقط غول کوپرتینویی موفق شده است تا رشد سالانه 5 درصد را ثبت کند و سایر تولیدکنندگان از این حیث رشد منفی داشته‌اند.
 
 
Canalys در گزارش خود از «محیط چالش‌برانگیز اقتصاد کلان در سه‌ماهه چهارم» به‌عنوان دلیل اصلی کاهش فروش این بازار در سراسر جهان یاد کرده است. کانالیس در گزارش خود پیش‌بینی می‌کند که بازار ساعت‌های هوشمند حدود 10 درصد رشد خواهد کرد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.