رسانه‌های اجتماعی

March 13, 2023
10:10 دوشنبه، 22ام اسفندماه 1401
کد خبر: 143883

معاون سابق توییتر: رفتار ایلان ماسک مانند رفتار یک انسان مست است

معاون سابق توییتر پس‌ از اینکه ایلان ماسک یکی از کارمندان معلول این شرکت را مورد ضرب‌وشتم قرار داد، توضیحاتی درمورد رفتارهای او به‌ اشتراک گذاشت.
 
بروس دیزلی تا سال ۲۰۲۰ به‌عنوان معاون توییتر در اروپا، خاورمیانه و آفریقا مشغول به‌کار بود. او در مصاحبه‌ی اخیر خود با iNews با اشاره به اختلافات اخیر ایلان ماسک با هارالدور تورلیفسون، مدیر سابق توییتر از نحوه‌ی برخورد مدیرعامل کنونی این شبکه‌ی اجتماعی ابراز تأسف کرد؛ اقداماتی که سرانجام به عذرخواهی ماسک ختم شد.
 
دیزلی که اکنون پادکست «بخورید، بخوابید، کار کنید و تکرار کنید» را اداره می‌کند در گفت‌وگو با iNews اظهار داشت:
 
بخش بزرگی از طرز فکر ما، احساس غرور درمورد شغل و محل کارمان است. هرچه ماسک بیشتر شبیه افراد مست محلی رفتار کند و با کارمندان سابق توییتر بیشتر وارد مجادله شود، کارکنان کنونی این شبکه‌ی اجتماعی به شغل و محیط کار خود کمتر افتخار خواهند کرد.
– بروس دیزلی
درحالی‌که دیزلی سال‌ها قبل‌ از اینکه ماسک توییتر را به‌تصاحب خود درآورد، این شرکت را ترک کرده بود، اما اعلام کرد به همکاران سابق خود علاقه دارد. البته بسیاری از این افراد احتمالاً تاکنون شرکت را ترک کرده‌اند زیرا تعداد افراد مشغول به کار در واحد کاری دیزلی از زمان روی کار آمدن ماسک، از ۸۰۰۰ نفر به ۲۰۰۰ نفر کاهش یافته است.
 
 
 
فیوچریسم می‌نویسد دیزلی تنها کسی نیست که چنین احساسی درمورد رفتار ماسک و روش مدیریت او دارد. یکی از کارمندان کنونی توییتر که درخواست کرد نام او فاش نشود به یکی از خبرگزاری‌های بریتانیایی گفت: «اکنون هیچ دستورالعمل خاصی در توییتر وجود ندارد و به کارکنان احترام گذاشته نمی‌شود. شفافیت کاری در این شبکه‌ی اجتماعی وجود ندارد و این افتضاح است.»
 
یکی دیگر از کاکنان توییتر می‌گوید: «این یک فاجعه است و به‌نظر می‌رسد مالک توییتر فقط افراد را موقعیت‌هایی قرار می‌دهد تا آن‌ها را به‌کار بگیرد.»
 
دیزلی در بخش دیگری از توضیحات خود گفت: «شرایط کنونی ماسک در توییتر شبیه شخصیت‌های کارتونی است که هنگام فرار از صخره‌ها، بلافاصله سقوط نمی‌کنند. اکنون مدیرعامل این شبکه‌ی اجتماعی به پایین نگاه می‌کند و متوجه شده است که قانون گرانش زمین درمورد او نیز صدق می‌کند.»
 
بدین‌ترتیب دیزلی از استعاره‌ی بسیار جالبی برای توصیف شرایط کنونی ماسک در توییتر استفاده کرده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.