تلفن همراه

گوشی

لوازم جانبی

March 13, 2023
10:41 دوشنبه، 22ام اسفندماه 1401
کد خبر: 143885

بلومبرگ: ایرپاد اپل احتمالاً به ابزار سلامت تبدیل می‌شود

طی یک تا دو سال آینده، احتمالاً ایردپاد اپل در نقش سمعک ظاهر خواهد شد.
 
 
«مارک گورمن»، خبرنگار بلومبرگ در گزارش جدیدی به این موضوع اشاره کرده که طی یک تا دو سال آینده، احتمالاً هدفون‌های بلوتوث بی‌سیم (ایردپاد) اپل در نقش سمعک ظاهر خواهند شد و به ابزار سلامت تبدیل می‌شوند.  
 
براساس این گزارش، احتمالاً ویژگی Live Listen AirPods که صدا را از سراسر اتاق تقویت می‌کند، به این گجت پوشیدنی اجازه می‌دهد تا کاربردی مشابه سمعک داشته باشد.
 
 
ایرپاد اپل طی یک تا دو سال آینده کاربردی مشابه سمعک خواهد داشت
مارک گورمن می‌گوید تعجب‌برانگیز نیست اگر اپل درنهایت بتواند تأییدیه سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) را برای استفاده از ایرپاد به جای سمعک بگیرد. شایان ذکر است اخیراً قوانین خرید سمعک در ایالات متحده تغییر کرده و کاربران می‌توانند بدون نسخه سمعک خریداری کنند. این تغییرات، فضایی را برای اپل ایجاد می‌کند تا بتواند با ایرپاد خود وارد بازار فروش سمعک شود.
 
در گزارش تهیه‌شده توسط بلومبرگ آمده است که عرضه ایرپاد در نقش سمعک احتمالاً می‌تواند به بیش از ده‌ها میلیون نفر کمک کند.
 
در سال ۲۰۱۶ اپل پتنت جدیدی در زمینه حسگرهای بیومتریک برای هدفون‌های خود ثبت کرد که نشان می‌دهد به دنبال کاربردهای سلامت است. تصویری که از این پتنت منتشر شده نیز نشان می‌دهد اپل از سال‌ها قبل چنین ایده‌ای را دنبال می‌کرده است.
 
همچنین این شرکت در سال ۲۰۱۶، پتنت دیگری در زمینه پایش ضربان قلب به ثبت رساند که در آن حسگرهای بیومتریک دمای بدن و سایر داده‌های مربوط به سلامت را جمع‌آوری می‌کردند. آنطوری که در پتنت به آن اشاره شده بود، حسگرها از طریق هدفون چنین داده‌هایی را پایش می‌کردند. قضیه به همین جا ختم نمی‌شود و چند سال قبل‌ نیز ظاهراً اپل پتنت دیگری در مورد تعبیه حسگر در هدفون‌های خود برای پایش ضربان قلب و سطح تعریق بدن ثبت کرده است.
 
حالا نیز بلومبرگ به این موضوع اشاره می‌کند که ظاهراً ایرپاد اپل قرار است نقش سمعک را بازی کند. باید دید در ادامه اپل چه برنامه‌هایی را در این زمینه دنبال می‌کند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.